Warszawa Męskie Granie 2016

MĘSKIE GRANIE W Warszawie

Wystrzałowa mieszanka stylów na koncercie w Forcie Bema

Warszawa to piąty przystanek trasy Męskie Granie 2016, której sponsorem jest marka Żywiec. Na scenie w Forcie Bema zagrali m.in.: Sokół i Marysia Starosta, Dawid Podsiadło, BRODKA, Acid Drinkers, ØRGANEK. Niesamowicie zabrzmiał międzypokoleniowy jazzowy koncert Projektu Albo Inaczej, a Męskie Granie Orkiestra jak zwykle porwała publiczność mocnym rockowym graniem.

Męskie Granie udowadnia, że w muzyce wszystko jest możliwe, jeśli na scenie spotykają się młodzi i doświadczeni twórcy otwarci na eksperymenty, przełamujący konwencje, potrafiący łączyć skrajnie różne style i nastroje. Od siedmiu już lat trasie towarzyszy coraz większa publiczność, która z wielką ciekawością podąża za wytyczanymi przez artystów zaskakującymi muzycznymi ścieżkami. Dlatego bilety na koncerty tegorocznego Męskiego Grania wyprzedają się w mgnieniu oka i są przedmiotem pożądania fanów najlepszej polskiej muzyki.

Nie inaczej było w Warszawie. Fort Bema wypełniony był po brzegi już od godziny siedemnastej, kiedy na scenę wyszli Sokół i Marysia Starosta. Surowy rap Sokoła i delikatny głos jego partnerki okazał się intrygującą propozycją, nie tylko dla fanów hip-hopu. Gościnnie razem z Sokołem i Marysią wystąpili muzycy Rasmentalism, którzy wykonali m. in. utwory „Między nami spoko” i „Co mi zrobisz?”.

Zdecydowanie odmienny był koncert Projektu Albo Inaczej będący unikalną ponadpokoleniową mieszanką stylów. Na scenie spotkały się ikoniczne postaci polskiej muzyki: Krystyna Prońko, Andrzej Dąbrowski, Felicjan Andrzejczak i poszukujący muzycy hip-hopowi: Flexxip: Ten Typ Mes i Emil Blef oraz ELDO i Pezet. Kultowi polscy wokaliści z sukcesem zmierzyli się twardymi, szorstkimi rymami napisanymi przez młodych buntowników. Ekscentryczne raperskie teksty okraszone swingującą muzyką zabrzmiały niezwykle klasycznie i zaskakująco w nowych, jazzowych aranżacjach.

SBB - jedna z najbardziej oryginalnych grup w historii polskiej muzyki – zaprosił na scenę młodych twórców specjalizujących się w elektronice i hip hopie. Rebeka, Włodi, HV/NOON, DJ KRIME i DJ Eprom nadali progresywnemu repertuarowi śląskiej formacji nowoczesne aranżacje.

Tego wieczoru nie mogło zabraknąć też rockowego ognia. Jak można się było spodziewać, scena Fortu Bema wybuchła podczas wystrzałowego koncertu weteranów z Acid Drinkers, których na scenie roznosiła niebywała energia. Entuzjazm muzyków udzielił się grupie wiernych fanów odprawiających dziki taniec pod sceną.

Następnie słuchacze zostali uraczeni znakomitą fuzją bluesa i rock’n’rolla. Podczas koncertu ØRGANKA na jednej scenie spotkali się „Kate Moss” i tajemniczy „Italiano”. Nie zabrakło też innych soczystych gitarowych kawałków, dzięki którym muzyk stał się jedną z najbardziej charakterystycznych postaci polskiej sceny. Można powiedzieć, że było to w prawdziwie Męskie Granie.

Po raz kolejny klimat zmienił się diametralnie podczas magnetyzującego występu BRODKI, swego rodzaju muzycznej opowieści, do przeżywania której artystka zaprosiła swoich fanów. Wokalistka występująca z Małą Orkiestrą wyczarowała niezwykły nastrój sensualnymi eterycznymi piosenkami w rodzaju „Santa Muerte”, ale też zagrała bardziej gitarowo w np. w „Up in the Hill”. W każdym z tych wcieleń była autentyczna i niezwykle przekonująca.

Tuż po niej sceną zawładnął Dawid Podsiadło. Od początku koncertu poszedł „W dobrą stronę” nawiązując unikalny błyskotliwy kontakt z publicznością. Fani niezwykle żywo reagowali zarówno na materiał z ostatniej płyty, jak i odświeżone hity z pierwszego albumu. Największy entuzjazm fanów wzbudził utwór „Pastemponat” nie schodzący od tygodni z list przebojów.

Na koniec to, na co wszyscy czekali czyli występ Męskie Granie Orkiestra, która wykonała tętniący dobrą energią set składający się w polskich klasyków od „Nic nie może wiecznie trwać” Anny Jantar po „Lipstick on the Glass” Maanamu. W wykonaniu „Przytul mnie” z repertuaru Kombii Orkiestrę wsparła Katarzyna Figura. Na finał zabrzmiała „Wataha” – wybuchowy hymn tegorocznej trasy. Równie ciekawie było na scenie Ż, gdzie wystąpiła trójka artystów: Fair Weather Friends, Miloopa i Natalia Nykiel, dowodząc, że słusznie uważani są za nadzieję polskiej muzyki.


Galeria


Zagrali

Sokół i Marysia Starosta

Sokół i Marysia Starosta

Wojtek Sokół – raper i autor świetnych tekstów, które na stałe weszły do kanonu kultowych np.: „Każdy ponad każdym”, „Mogę wszystko” czy „W aucie” (współautor). Karierę zaczynał w 1996 r. z ZIP Skład. W latach 2000-2005 tworzył w zespole WWO założonym wspólnie z DJ Deszczu Strugi i Jędkerem. Wspólnie wydali 4 albumy a WWO stała się grupą znaną także poza polską sceną, koncertując w Europie i USA. Sokół chętnie i często współpracuje z innymi artystami. Nagrywał z Frankiem Kimono, Michałem Urbaniakiem, chłopakami z 15 Minut Projekt. W latach 2007-2009 nagrał trzy albumy z innym reprezentantem ZIP Składu – Pono. Pierwszy z nich zyskał status złotej płyty.

Marysia Starosta - wokalistka, autorka tekstów, kompozytorka. Absolwentka szkoły muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina w Warszawie. Szkołę wokalną na Bednarskiej porzuciła, kiedy dostała się do telewizyjnego musicalu TVN pt.: „Kwiaty we włosach”, z którym ruszyła w dwuletnie tournée po Polsce. Śpiewała w chórkach z wielkimi polskimi gwiazdami: De Mono, Piotrem Polkiem, Krzysztofem Krawczykiem. Współpracowała z Afromental, FU, Martyną Jakubowicz. Debiutancki album: „Maryland” nagrała we współpracy z saksofonistą Grzegorzem Piotrowskim w 2008 roku. Singiel „Nie ma nas” pół roku gościł na liście RMF FM.

Sokół i Marysia Starosta pierwszy wspólny projekt „Czysta Brudna Prawda” nagrywali aż dwa lata (2009-2011). Do współpracy zaprosili znanych w kręgach hip-hopu i r’n’b producentów zagranicznych a także DJ’ów: Deszczu Strugi, Kebsa i DJ B. Ten niespiesznie nagrany album zyskał status platynowej płyty. Rok 2013 przyniósł kolejną płytę duetu „Czarna Biała Magia” i kolejną platynę. Połączenie delikatnego głosu Marysi i surowego rapu Sokoła sprawia, że mieszanka popu i hip-hopu ma swój niepowtarzalny charakter.

Rasmentalism

Rasmentalism

Ras i Ment. MC i producent. Świetnie zgrany duet współpracujący od 2006 roku. W swoim dorobku mają m.in. „nielegalne” albumy: „Dobra muzyka, ładne życie”, „Duże rzeczy” z W.E.N.Ą. czy „Hotel trzygwiazdkowy”. W 2011 r. nawiązali współpracę z wytwórnią JuNouMi Records, wydając swoją pierwszą winylową epkę w nakładzie limitowanym 500 egzemplarzy.

Pod koniec 2013 roku nakładem Asfalt Records ukazał się pierwszy, dostępny w powszechnej sprzedaży album Rasmentalism „Za młodzi na Heroda”. Gościnnie w nagraniach wzięli udział m.in.: Eldo, VNM i Spinache. Ta płyta pokazała talent Rasa. Dobry warsztat, błyskotliwe teksty i misz-masz aranżacyjny Menta. Kolejny album duetu: „Wyszli coś zjeść” pojawił się na rynku w kwietniu 2015 roku. Płyta dobrze przyjęta przez rynek i publiczność. Zróżnicowana treściowo - teksty w pierwszej, trzeciej osobie - ale przede wszystkim muzycznie. Mięsiste basy i gitara, jak w „Dnach butelek”, wpadają na nieco dyskotekowe brzmienie w kawałku: „Świat zwariował w 29 lat”.

Najnowsze dzieło Rasmentalism, album zatytułowany „1985” (2016), jest zdecydowanie najlepszą pozycją w dyskografii chłopaków. Jest niczym przesłanie do tytułowego pokolenia. Choć, jak sami twórcy przyznają w wywiadach, częstokroć sami są zdziwieni tym, jak słuchacze interpretują ich płyty. Sporo tam tekstów – rozliczeń. Czuć powiew dojrzałości i dorosłości. Bryluje Ras, a Ment idealnie dopełnia muzyką warstwę tekstu. Znów mamy cudownie zróżnicowany muzycznie album, który zachowuje spójność mimo przeskoków między stylami. Płyta zdecydowanie warta zainteresowania, które wzbudziła już dwa tygodnie po premierze.

Dawid Podsiadło

Dawid Podsiadło

Debiutancki album „Comfort and Happiness” (2013) sprawił, że Dawid Podsiadło dołączył do niewielkiego grona wybitnych artystów odkrytych w historii polskich talent show. Płyta przerosła oczekiwania zarówno fanów, których zyskał po wygranej X-Factora, jak i krytyków. Spójny muzycznie, efektowny wokalnie, pełny świetnych tekstów i ciekawy pod względem aranżacji krążek sprawił, że Dawid zawojował słuchaczy i rynek.

W 2014 roku artysta został laureatem czterech Fryderyków, a płyta uzyskała status diamentowy sprzedając się w nakładzie ponad 150 tys egzemplarzy. W tym samym roku Podsiadło nagrał album z macierzystą formacją Curly Heads. Płyta „Ruby Dress Skinny Dog”, nagrana w całości w języku angielskim, pełna ostrego gitarowego grania zebrała doskonałe recenzje i sprawiła, że wokal Dawida usłyszeli zupełnie nowi słuchacze. Wszyscy czekali jednak na kolejny solowy album i nie zawiedli się. Wydany pod koniec ubiegłego roku krążek „Annoyance and Disappointment” potwierdził umiejętności Dawida i przypieczętował jego wysoka pozycję wśród młodych polskich artystów. Dużą rolę na płycie odgrywają teksty. Pełne niedopowiedzeń i unikające oczywistości, dają ogromne pole do interpretacji dla słuchacza. Płyta szybko zyskała status podwójnie platynowej i ciągle utrzymuje się w czołówce najlepiej sprzedających się albumów w Polsce.

W tym samym czasie Dawid ruszył w trasę koncertową odsłaniając kolejną nową kartę – bardzo efektowne i drobiazgowo wyprodukowane koncerty stają się znakiem firmowym młodego wokalisty. Nie było więc zaskoczeniem że ponad dwadzieścia tysięcy biletów na klubową trasę rozeszło się momentalnie jeszcze przed pierwszym występem. Talent Dawida Podsiadło trudno kwestionować, publiczność uwielbia go jednak także za wspaniały kontakt, jaki ma ze swoimi fanami i brak gwiazdorskiego zadęcia.

Acid Drinkers

Acid Drinkers

Acid Drinkers - zespół rock’n’rollowy założony przy butelce taniego wina w Poznaniu w 1989 r. Pełnoletni, a nawet dojrzały będący w rewelacyjnej formie nieprzerwanie od 25 lat. Panowie psują robotę Kazimierzowi Wielkiemu- zastają miasta murowane, a zostawiają zgruzowane. Objechali Polskę wzdłuż i wszerz grając ponad 1500 koncertów. Wiele z nich dziesiątki tysięcy fanów pamięta do dziś . Ich popularność wyszła daleko poza scenę stricte metalową. Acid Drinkers to 4 osobowości, które wchodzą w skład dobrze naoliwionej i rozpędzonej maszyny. Obecnie Acid Drinkers są świeżo po zagraniu klubowej trasy koncertowej na 25-lecie zespołu, która również promowała ich najnowszy album „25 Cents For a Riff”. Muzycy przez ćwierć wieku przyzwyczaili swoich fanów do podążania we wszystkich kierunkach w szerokim obszarze muzyki metalowej, a każda płyta różniła się od poprzedniej. Tym razem na najnowszym albumie Acid Drinkers zrobili ukłon w stronę klasyki gatunku, w której czują się fantastycznie. Kwasożłopy to prawdziwi mistrzowie sztuki koncertowej – grają z ogromną pasją i energią, od lat gromadzą pod sceną tłumy.

BRODKA

BRODKA

Po 6 latach od wydania świetnej „Grandy”, nareszcie doczekaliśmy się kolejnej płyty Pani Moniki „Clashes”. Apetyt fanów był ogromny nie tylko z uwagi na czas oczekiwania na kolejny album artystki, ale także dlatego, że tym razem nowa płyta Brodki ukazała się również na całym świecie. To rzadkość wśród polskich artystów. BRODKA, tradycyjnie, nie zawiodła. Spokojnie można napisać, że to album fenomenalny. Krążek promują dwa single: smakowity, cudownie łagodnie ujmujący „Horses”, jednocześnie eteryczny i wyrazisty z orientalną nutą, oraz Santa Muerte – bardzo melodyjny utwór, który mógłby znaleźć się na ścieżce dźwiękowej do filmu Quentina Tarantino, a estetyką pokazaną w teledysku idealnie wpisałby się w scenę z filmu Wong Kar-Waia.

Kolejny raz BRODKA wyszła poza schematy i utarte ścieżki. Skąd tak niepowtarzalna artystka czerpie swoje pomysły? Jak sama mówi pomysł jest zbiorem informacji przetworzonym przez jednostkową wrażliwość. Album „Clashes” jest inspirowany zmysłowością, jaką niesie doświadczanie muzyki sakralnej oraz zapisem wspomnień z dzieciństwa i podróży w rejony japońskiego szintoizmu. Kolejny raz BRODKA zaskakuje. Kolejny raz pozytywnie.

Projekt Albo Inaczej

Projekt Albo Inaczej

Albo Inaczej to projekt wydawnictwa Alkopoligamia. W 2015 roku wydawcy postanowili zderzyć hip - hop z jazzem. Pomysł zakładał wykorzystanie kultowych tekstów hiphopowych kawałków, oddanie ich w ręce zaproszonych wokalistów, którzy zaśpiewają je w nowych, jazzowych aranżacjach. Z hiphopowym repertuarem w swingowych klimatach, w towarzystwie big-bandu, zmierzyli się m.in. Ewa Bem, Zbigniew Wodecki, Krystyna Prońko i Andrzej Dąbrowski.

Niesamowite połączenie tekstów raperów z głosami legend polskiej piosenki, sprawiło, że płyta osiągnęła status złotej już miesiąc po premierze. Idąc za ciosem wydawcy postanowili do projektu zaprosić producentów szerokorozumianej muzyki miejskiej (m.in. Małe Miasta, Kuba Karaś z zespołu The Dumplings, RAU, Flirtini, Szogun czy Kixnare) i dać im oryginalne ścieżki do zremisowania co zaowocowało płytą Albo Inaczej REMIXY, której premiera odbyła się w kwietniu br.

Na trasie Męskiego Grania usłyszymy: Andrzeja Dąbrowskiego, Krystynę Prońko, Felicjana Andrzejczaka, zespół Flexxip - Ten Typ Mes i Emila Blef oraz Eldo.

Felicjan Andrzejczak

Felicjan Andrzejczak

Jego głos znają prawie wszyscy, bo któż nie zna piosenki „Jolka, Jolka pamiętasz”? To właśnie on śpiewał tę piosenkę z Budką Suflera. Fani zespołu z pewnością pamiętają także jego wykonania „Czasu ołowiu” czy „Nocy komety”.

Felicjan Andrzejczak zadebiutował w 1977 na Festiwalu Piosenki Radzieckiej, a w 1978 wydał przebój „Peron łez”. Rok później debiutował na Krajowym Przeglądzie Piosenki Polskiej w Opolu, a jego kariera nabrała rozpędu. W 1982 roku jego sceniczne losy splotły się z Budką Suflera i choć liderem zespołu nie został, to do dziś zdarza mu się z Budką współpracować.

Debiutancki solowy album artysty zatytułowany prosto „Felicjan Andrzejczak", wydano w 1987 roku. Fani Pana Samochodzika doskonale znają jego głos z przewodniej piosenki z filmu "Pan Samochodzik i niesamowity dwór”. W 2014 roku Andrzejczak nagrał album "Czas przypływu". W 2015 roku zaangażował się w projekt „Albo inaczej”, który w niespotykany dotąd w Polsce sposób łączy hip hop z jazzem! Felicjan Andrzejczak został zaproszony do zaśpiewania kultowego tekstu Eldo „Stres”. Estetyczna, oszczędna kompozycja jazzowa, którą skomponował Mariusz Obijalski w połączeniu z charakterystycznym wokalem Felicjana Andrzejczaka tworzą cudowny, bardzo poruszający, melancholijny zestaw.

Krystyna Prońko

Krystyna Prońko

Absolwentka Akademii Muzycznej Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, w Katowicach. Amatorską pracę artystyczną rozpoczęła od rodzinnego zespołu "Refleks", w którym grali jej bracia - Piotr i Wojtek. Po rozpadzie zespołu w 1970 r. otrzymała zaproszenie do pracy w chórku towarzyszącemu Czesławowi Niemenowi, a następnie, również w chórkach ze Skaldami oraz Czerwonymi Gitarami. Po usamodzielnieniu się rozpoczęła współprace z Januszem Komanem i zespołem Koman Band, z którym dokonała wielu nagrań radiowych, płytowych, programów TV. Jest wielokrotna laureatką Festiwalu Opolskiego. Brała udział jako gość w Festiwalu w Sopocie, w Festiwalu Jazz Jamboree , a także w wielu festiwalach i koncertowych trasach zagranicznych w tym w USA, byłym NRD, byłej Czechosłowacji , byłego ZSSR i Szwecji. W swym dorobku ma niezaprzeczalne hity polskiej sceny muzycznej: "Deszcz w Cisnej", "Jesteś lekiem na całe zło", "Małe tęsknoty", "Złość", "Poranne łzy" czy "Papierowe ptaki". Lubi mieszać gatunki muzyczne ze sobą bo jak mówi: "nużące jest śpiewanie ciągle tego samego". Obecnie pracuje z pięcioosobowym zespołem muzyków lub w TRIO. Często występuje również z recitalami, w których towarzyszy jej Big Band.

ØRGANEK

ØRGANEK

Muzyczne wydarzenie roku 2014. Kwartet sygnowany nazwiskiem lidera, autora muzyki oraz tekstów, Tomasza Organka, którego debiut płytowy (Głupi, Mystic Production, 2014) osiągnął status platynowej i wyraźnie zdominował rynek wydawniczy w Polsce. Laureat licznych nagród (m.in. Mateusz Trójki 2014, Nagroda im. Grzegorza Ciechowskiego 2014, nominacja do nagrody Fryderyk 2015). Muzyka kwartetu realizowana na żywo wymyka się jednoznacznym rockowym aranżacjom zawartym na płycie Głupi, pchając zespół ØRGANEK bardziej w stronę spektaklu, w którym improwizacja i nieskrępowana ekspresja sceniczna przyciągają coraz większe rzesze słuchaczy poszukujących tego, co unikatowe, wolne i prawdziwe.

Tomasz Organek – gitarzysta, kompozytor, producent, autor tekstów i opowiadań. Ukończył filologię angielską na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Na swoim koncie ma również studia na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Lider i założyciel grupy ØRGANEK, której debiutancki album Głupi (2014) osiągnął status platynowej płyty oraz otrzymał nominację do Fryderyka 2015 za Najlepszy Album Rock. Laureat Fryderyka 2006 w kategorii Nowa Twarz Fonografii wraz z zespołem SOFA. Zdobywca wielu prestiżowych nagród m.in Nagrody Muzycznej Programu 3 Polskiego Radia im. Mateusza Święcickiego, Nagrody Artystycznej Miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego, Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko - Pomorskiego czy Nagrody Offensywy Trójki - Szczoty 2015. Uczestnik cyklu Nowe Męskie Granie 2014 oraz Męskie Granie 2015.

O.S.T.R.

O.S.T.R.

Muzyk, producent, instrumentalista, raper. Jeden z najbardziej pracowitych i utalentowanych artystów w Polsce.Od przypadkowego koncertu w 2001 roku, nieprzerwanie związany z wytwórnią Asfalt Records. Konsekwentnie podąża obranym przez siebie kierunku artystycznym. Na scenie hiphopowej w kraju osiągnął właściwie wszystko: 19 albumów muzycznych z czego 5 pokryło się złotem, 4 platyną, a jedna podwójną platyną. Współpracował z polskimi muzykami pokroju Michała Urbaniaka, braci Waglewskich czy Kasi Nosowskiej, z którą był dyrektorem artystycznym Męskiego Grania 2013.

Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec, pomysłowo wykorzystuje przyswojoną wiedzę klasyczną w kompozycjach opartych na czarnej muzyce miejskiej. Mimo, że od kilkunastu lat jest w nieprzerwanej trasie koncertowej, jest przykładnym ojcem dwójki synów i wzorowym mężem.

„Życie po śmierci”, ostatni album wydany w lutym 2016 roku, bazuje na prywatnym życiu muzyka. Przeżycia i przemyślenia wynikające z rekonstrukcji płuca stały się treścią płyty, co spotkało się z bezprecedensowym przyjęciem przez krytyków i słuchaczy. Sprzedaż album w kwietniu 2016 r. przyniosła podwójną platynę. "

Scena Ż

Fair Weather Friends

Fair Weather Friends

Najbardziej opiniotwórczy dziennikarze w Polsce okrzyknęli ich nadzieją muzyki elektronicznej. Swoją działalność rozpoczęli w 2011 roku, a na swoim koncie mają ponad 300 koncertów w kraju i zagranicą – m.in. na scenie New International Talents New Fall Festival w Duseldorfie. Dwukrotnie występowali na scenie jednego z największych europejskich festiwali – gdyńskim Open`erze, gromadząc pod sceną tysiące fanów. Grali także na Coke Live Music Festival (ich singiel „Fortune Player” promował cały festiwal), Free Form Festival, Orange Warsaw Festival, No Border Festival oraz Tatarak Festival. Koncertowy wulkan energii umiejętnie łączący ambitną elektronikę z akustycznym instrumentarium. Siła i moc tanecznych rytmów zaklęta w chwytliwe piosenki. Fair Weather Friends potrafią swoimi utworami pogodzić fanów indie-popu z entuzjastami elektroniki. Ich EP Eclectic Pixels z 2012 r. szturmem zdobyła polskie rozgłośnie radiowe oraz serca słuchaczy w całym kraju. Wiosną 2013 r. zespół wydał nakładem Brennnessel multisingiel „Fly By”, który został wybrany singlem roku 2013 przez słuchaczy Radia Roxy FM. Jesienią 2014 r., nakładem Warner Music Polska, zespół Fair Weather Friends wydał swój pierwszy długogrający album „Hurricane Days”, który jeszcze przed premierą został uznany za jeden z najbardziej oczekiwanych polskich debiutów płytowych ostatnich lat! Muzyka Fair Weather Friends ulega ciągłej ewolucji. Pomiędzy nawiązaniami do lat 70. i 80., soczystego synth-popu, gitarowymi akcentami i elektronicznymi improwizacjami króluje zaraźliwa melodia.

MILOOPA

MILOOPA

Miloopa przełamuje klasyczne bariery gatunków takie jak elektronika, drum’n’bass, pop, rock, soul, dubstep czy nu-jazz, tworząc wielowymiarową przestrzeń, której klimat zmienia się bardzo dynamicznie.

15 kwietnia 2016 z okazji 15-lecia zespołu ukazał się jubileuszowy album Miloopy VERKE. Materiał wyprodukował Radek Bond Bednarz przy współpracy z Rolim Mosimannem (Faith No More, Björk, The Young Gods). Verke to po Nutrition Facts, Unicode i Optice, czwarte wydawnictwo Miloopy, ukazało się na płytach CD, LP oraz kolekcjonerskiej płycie winylowej w miedzianym opakowaniu. Zapowiadający album VERKE teledysk "Get Ready" powstał na terenach Wrocławskiego Parku Przemysłowego, a w obsadzie aktorskiej gościnnie wystąpił Lech Janerka.

Miloopa ma na koncie współpracę z wybitnymi artystami z całego świata (Eivind Aarset, Anti Pop Consortium, JoJo Mayer, Ganesh Anandan) a także występy na największych europejskich festiwalach (m.in Sziget, United Islands, Be2gether, Fete De La Musique, Creamfileds) oraz trasy koncertowe we Francji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii, Holandii, Szwecji, Czechach, Słowacji, Litwie oraz na Węgrzech.

Natalia Nykiel

Natalia Nykiel

Wokalistka, autorka tekstów, muzyk. Mocnym krokiem weszła na muzyczny rynek electro popu. Jej debiutancka płyta „Lupus Electro” została okrzyknięta przez dziennikarzy najbardziej intrygującym i wyczekiwanym debiutem 2014. Do współpracy nad albumem artystka zaprosiła najbardziej niepokornych twórców tego nurtu – produkcję płyty powierzyła Foxowi (odpowiedzialnemu m.in. za muzykę i produkcję płyt Marii Peszek). Na wyjątkowy klimat płyty złożyły się także doskonałe teksty napisane przez Katarzynę Nosowską, Budynia z zespołu Pogodno, Paulinę Przybysz, Bunia z zespołu Dick 4 Dick, Karolinę Kozak oraz samą Natalię. To bardzo dobry wybór, bo, jak mówi sama Natalia, tekst to w piosence najważniejsza rzecz. Rzadko zdarza się by muzyka elektroniczna zawierała taki ładunek emocjonalny w warstwie tekstu i to z pewnością złożyło się na niekwestionowany sukces pierwszej płyty. Debiut Natalii Nykiel to niecodzienny, przemyślany i alternatywny projekt, ze spójną i odważną koncepcją artystyczną, która wniosła na polską scenę wiele świeżości. Smaku temu nowatorskiemu wydawnictwu dodaje oprawa graficzna albumu. Siłą Natalii są też bardzo przemyślane i dopracowane teledyski. Łącznie mają już prawie 40 milionów wyświetleń, z czego wideoklip do singla „Bądź duży” znalazł się na 2 miejscu najczęściej wyświetlanych polskich teledysków oraz na 6 miejscu najczęściej odtwarzanych teledysków z całego świata w Polsce w 2015 roku! Natalia Nykiel zagrała szereg koncertów m.in. w radiowej Trójce, na Olsztyn Green Festival 2015, czy na Spring Break Festival 2015, podczas którego wypełniła przestrzeń głównej sceny festiwalu. „Error” to tytuł najnowszego singla artystki i jednocześnie pierwsza zupełnie nowa kompozycja od czasu „Lupus Electro”. Towarzyszący singlowi teledysk, udowadnia, że artystka konsekwentnie realizuje swoją artystyczną wizję łącząc autorską muzykę z charakterystyczną dla niej warstwą wizualną. Natalia Nykiel zapełniła trwającą od wielu lat na rodzimym rynku muzycznym lukę – nie oglądając się na obowiązujące trendy, otworzyła nowy, od dawna wyczekiwany rozdział na gruncie polskiego electro popu.


Ważna informacja

Na koncerty nie można wnosić aparatów fotograficznych, kamer oraz innych sprzętów nagrywających audio video. Zabronione jest również wnoszenie alkoholu, napojów w opakowaniach szklanych, plastikowych, kartonowych i metalowych oraz wskaźników laserowych.

Regulamin


Zobacz również