Wrocław Męskie Granie 2016

MĘSKIE GRANIE WE Wrocławiu

Koncertowy występ Męskiego Grania we Wrocławiu

Za nami trzeci znakomity koncert trasy Męskie Granie 2016, której sponsorem jest marka Żywiec. W stolicy Dolnego Śląska publiczność oklaskiwała udane występy Taco Hemingwaya, Łąki Łan, Wojtka Mazolewskiego Quintet, Lao Che, Dawida Podsiadło oraz Marii Peszek. Jak zawsze wielki entuzjazm wywołał koncert super grupy Męskie Granie Orkiestra.

Napędzana dobrymi dźwiękami trasa Męskie Granie zatrzymała się na niezwykłej scenie wrocławskiej Pergoli, by po raz kolejny udowodnić, że prawdziwa sztuka nie ma granic czasowych i stylistycznych. W oryginalnej scenerii architektonicznej zabrzmiała muzyka nowoczesna, która wyznacza trendy na przyszłość, ale też szanuje tradycję i potrafi interpretować ją na swój oryginalny sposób.

Kilkugodzinny koncert we Wrocławiu rozpoczął Taco Hemingway. Entuzjastycznie przyjęte „6 Zer” wspólnie wydeklamowane z publicznością, nikogo pod sceną nie zostawiło obojętnym. Fani artysty ciepło przyjęli też nowy singiel „Deszcz na betonie” zapowiadający kolejny album utalentowanego muzyka. Po nim dziarsko wkroczyli na scenę muzycy Łąki Łan, ubrani w fantazyjne barwne stroje. Taka samo nietuzinkowa i kreatywna była ich muzyka - tętniąca funkowym rytmem, tryskająca dowcipem i pozytywną energią. Zmianę nastroju i klimatu przyniósł energetyczny i bezpretensjonalny koncert Wojtka Mazolewskiego z zespołem. Będący w doskonałym nastroju muzycy kokietowali publiczność mieszanką jazzu, soulu, i popu nie stroniąc od kreatywnych improwizacji. Entuzjazm publiczności wywołało pojawienie się na scenie Misi Furtak i Ani Dąbrowskiej. Mocno i perfekcyjnie zabrzmiał koncert kolejnego wykonawcy – Lao Che, którzy zagrali wybuchową mieszankę piosenek z czterech ostatnich płyt. Nie zabrakło „Wojenki” czy „Życie jest jak tramwaj”, utworów, których domagali się od początku występu najwięksi fani grupy. Dawid Podsiadło postawił na kontakt z publicznością udowadniając, że scena to jego żywioł. Publiczność rozgrzać pomogły mu zwłaszcza przebojowe piosenki z ostatniej płyty: „W Dobrą Stronę” czy „Pastempomat”. Po nim sceną niepodzielnie zawładnęła Maria Peszek promująca głównie nową płytę „Karabin”. Artystka udowodniła, że wyrazisty przekaz płynący z jej oryginalnych tekstów na scenie brzmi jeszcze mocniej.

Zwieńczeniem muzycznej uczty we Wrocławiu był występ Męskie Granie Orkiestra, z którą Ania Rusowicz zaśpiewała piosenkę Anny Jantar ”Nic nie może wiecznie trwać”. Uczestnicy koncertu usłyszeli też inne kultowe polskie przeboje, takie jak „Jezu, jak się cieszę” Klausa Mitffocha, „I nikomu nie wolno” Kobranocki czy „Wojny Gwiezdne” Brygady Kryzys. Na finał zabrzmiała „Wataha” – wybuchowy hymn tegorocznej trasy.

Równie udany był mniejszy koncert na scenie Ż, na której zaprezentowali się kipiący energią The Stubs oraz dwie młode utalentowane wokalistki: Iza Lach i Natalia Nykiel.

Następny koncert trasy Męskie Granie odbędzie się już za tydzień w Krakowie. Podobnie jak kolejne występy w Warszawie i Żywcu został wcześniej wyprzedany, co pokazuje skale popularności imprezy i dobitnie świadczy o wielkiej renomie jaką cieszy ta wyjątkowa inicjatywa.


Galeria


Zagrali

Taco Hemingway

Taco Hemingway

Taco Hemingway jest młodym, niezwykle utalentowanym raperem. Debiut zaplanował sam i własnym sumptem nagrał swoje pierwsze minialbumy: „Young Hems” (2013), „Trójkąt warszawski” (2014) i „Umowa o dzieło” (2015). Materiał został udostępniony bezpłatnie w formach – digital stream na kanale YouTube oraz digital download za pośrednictwem oficjalnej strony rapera.

„Trójkąt warszawski” sprawił, że o raperze zaczęło być coraz głośniej. Nic dziwnego, to płyta, gdzie muzyka jest naprawdę niezła, teksty zabawne i dobrze rymowane, a głos Taco zapada w pamięć, głównie za sprawą dobrej dykcji i delikatnej, prawie niezauważalnej wady wymowy. Świetne skity pochodzące z Polskiej Kroniki Filmowej dodają całości charakteru. Szybko perełkę, jaką jest Taco na hip-hopowej mapie polskich artystów, zauważyła wytwórnia Asfalt Records i podpisała z nim kontrakt na reedycje „Trójkąta Warszawskiego” i „Umowy o dzieło”. Obie płyty osiągnęły sukces. Pochodzący z „Umowy o dzieło” kawałek pt.: „Następna stacja” stał się hitem Listy Przebojów Programu Trzeciego. To świetny numer o pełnej wrażeń podróży warszawskim metrem. Dobry podkład muzyczny, oryginalne, wpadające w ucho sample, które zdecydowanie są wyróżnikiem Taco.

Jego teksty, jak w „Awizo”, urzekają trafnymi obserwacjami zamkniętymi w pigułkach rymów zaprawionych ironią, np.: „Władam sojowym mlekiem, bo jestem sojowy Posejdon”. Jego teksty to takie miniaturowe smaczki stolicy i pastisz na wszelkie wielkomiejskie mody. Taco zdecydowanie ma talent, potrafi wyraźnie i bardzo szybko rapować, jak w „A nie mówiłem Ci”. Zaskakuje świeżością, głaszcze głosem, nie krzyczy - ma w sobie coś podobnego do tego, co miał Snoop, gdy zaczynał. Warto pójść na jego koncert. Z pełnym przekonaniem zapraszamy.

Maria Peszek

Maria Peszek

Debiutowała w 2005 roku albumem „Miasto mania” i od razu osiągnęła sukces a krążek zyskał miano platynowej płyty. Na początku 2006 roku „Miasto mania” została wyróżniona Fryderykiem za Produkcję Muzyczną Roku, a sama wokalistka otrzymała nagrodę w kategorii Nowa Twarz Fonografii. 2008 rok to kolejna płyta „Maria Awaria”. Choć odważne teksty krążące wokół seksualności nie wszystkim przypadły do gustu, album, po tygodniu od premiery zyskał status złotej płyty a wkrótce potem platynowej. Trzeci album „Jezus Maria Peszek” (2012), jest bardzo osobisty, mocny i brutalny. Artystka przyzwyczaiła fanów do kontrowersji, a na płycie nie ma żadnego niecenzuralnego słowa, nie ma też słowa o seksie. Pomimo, album wydaje się być najbardziej przejmującym i bezkompromisowym dziełem artystki, która współkomponowała i współprodukowała album wraz z Michałem Foxem Królem. „Z Foxem pracujemy od wielu lat, ale długo dojrzewaliśmy do tego żeby wspólnie zrobić całą płytę. Ta praca okazała się dla nas dużo ciekawszą i bardziej niesamowitą przygodą niż mogliśmy przypuszczać”.

Ostatnia płyta Marii Peszek pt.: KARABIN (2016) to zbiór utworów o wolności, nienawiści i prawie do bycia innym. Wymowna płyta, idealna na niespokojne czasy, choć jak mówi Maria: „Pisząc te piosenki kilkanaście miesięcy temu nie zdawałam sobie sprawy, że rzeczywistość wyprzedzi to, o czym śpiewam i nada tym słowom tak dramatyczny kontekst”. Płytę promuje ostry utwór „Polska A B C i D”, zestawiony z rewelacyjnym teledyskiem. O nienawiści przeciw nienawiści to siła koncept albumu Marii wszak słowa mogą więcej niż naboje… „Marzyłabym, żeby te piosenki dodawały siły w tych niespokojnych czasach. Żeby dzięki nim ludzie mniej się bali. Bo strach i wolność to wykluczające się słowa”.

Dawid Podsiadło

Dawid Podsiadło

Debiutancki album „Comfort and Happiness” (2013) sprawił, że Dawid Podsiadło dołączył do niewielkiego grona wybitnych artystów odkrytych w historii polskich talent show. Płyta przerosła oczekiwania zarówno fanów, których zyskał po wygranej X-Factora, jak i krytyków. Spójny muzycznie, efektowny wokalnie, pełny świetnych tekstów i ciekawy pod względem aranżacji krążek sprawił, że Dawid zawojował słuchaczy i rynek.

W 2014 roku artysta został laureatem czterech Fryderyków, a płyta uzyskała status diamentowy sprzedając się w nakładzie ponad 150 tys egzemplarzy. W tym samym roku Podsiadło nagrał album z macierzystą formacją Curly Heads. Płyta „Ruby Dress Skinny Dog”, nagrana w całości w języku angielskim, pełna ostrego gitarowego grania zebrała doskonałe recenzje i sprawiła, że wokal Dawida usłyszeli zupełnie nowi słuchacze. Wszyscy czekali jednak na kolejny solowy album i nie zawiedli się. Wydany pod koniec ubiegłego roku krążek „Annoyance and Disappointment” potwierdził umiejętności Dawida i przypieczętował jego wysoka pozycję wśród młodych polskich artystów. Dużą rolę na płycie odgrywają teksty. Pełne niedopowiedzeń i unikające oczywistości, dają ogromne pole do interpretacji dla słuchacza. Płyta szybko zyskała status podwójnie platynowej i ciągle utrzymuje się w czołówce najlepiej sprzedających się albumów w Polsce.

W tym samym czasie Dawid ruszył w trasę koncertową odsłaniając kolejną nową kartę – bardzo efektowne i drobiazgowo wyprodukowane koncerty stają się znakiem firmowym młodego wokalisty. Nie było więc zaskoczeniem że ponad dwadzieścia tysięcy biletów na klubową trasę rozeszło się momentalnie jeszcze przed pierwszym występem. Talent Dawida Podsiadło trudno kwestionować, publiczność uwielbia go jednak także za wspaniały kontakt, jaki ma ze swoimi fanami i brak gwiazdorskiego zadęcia.

Łąki Łan

Łąki Łan

Jak sami mówią, grają „łąki funk”. Ich muzyka jest nieco klubowa z dużą dozą funku i specyficznych brzmień, które trudno sklasyfikować jednoznacznie za to łatwo Łąki Łan dzięki nim rozpoznać.

Choć muzycy wchodzący w skład zespołu nie od dziś oddają się swojej pasji, to ich debiut mieliśmy okazję usłyszeć dopiero w 2005 r., kiedy wydali płytę „Łąki Łan”. Na drugi longplay zespół kazał fanom czekać aż do 2009 roku. Album „ŁąkiŁanda”, rok po premierze, przyniósł nominację do Fryderyka w kategorii Muzyka Alternatywna. Kolejną płytą zespołu była „Armanda” (2012). Zachwycająca, zwłaszcza numer „Infinity”. Cudownie niepokojące brzmienia instrumentów. Momentami album kojarzy się z latami dziewięćdziesiątymi, buja rytmami reggae, czuć miłość do funku, słychać też elementy electro czy popu. Niesamowita mieszanka, która sprawia, że nie da się jednoznacznie przypisać muzyki „Łąki Łan” do jakiejś definicji gatunku muzycznego.

W ubiegłym roku zespół zachwycił singlem „Biont” zapowiadającym nową płytę. Opowiadając Piotrowi Stelmachowi, w radiowej „Trójce”, o czym jest utwór "Biont", Paprodziad, – czyli Włodzimierz Dembowski – mówił: „To hołd dla wszystkich organizmów żywych, które nas otaczają. Czyli dla ciebie, dla słuchaczy, dla ich roztoczy, dla kwiatków, które mają w domach, żebyśmy wszyscy czuli, że jesteśmy jednym organizmem. I im lepiej będziemy myśleć o sobie i otoczeniu, tym lepiej będzie nam się żyło”.

Lao Che

Lao Che

Lao Che powstało w 1999 roku w Płocku na bazie grupy Koli. Trudno jednoznacznie sklasyfikować muzykę, którą grają. Mieszanina rocku, folku, muzyki ilustracyjnej, z dodatkiem elementów słuchowiska i piosenki aktorskiej.

Ich debiut to "Gusła" (2002 r.)odwołanie do polskich tradycji średniowiecznych, słowiańskiej kultury. Jednak to ich druga płyta „Powstanie Warszawskie” (2005 r.) przyniosła im sławę a Muzeum Powstania Warszawskiego, zamówiło singel „Czerniaków”. Zespół umiejętnie oddał atmosferę tamtych czasów. W produkcji wykorzystano przedwojenne mikrofonów, fragmenty wierszy K.K. Baczyńskiego i przemówień gen. Sikorskiego. Płyta została bardzo dobrze przyjęta zarówno przez media jak i publiczność. Trzeci album zespołu „Gospel” (2008 r.) potwierdził mocną pozycję Lao Che na rynku muzycznym i uzyskał status platynowej płyty.

Kolejna płyta formacji „Prąd stały / Prąd zmienny” (2010 r.) jest zupełnie odmienna od poprzednich jest oryginalna i zaskakuje frazami charakterystycznymi dla muzyki elektronicznej. Dla wielu fanów to jedna z najlepszych płyt zespołu. 8 marca 2016 ukazała się nowa płyta Lao Che zatytułowana „Dzieciom” . Płyta dla dorosłych dzieci, opowiadająca o dylematach codzienności z nutą moralizatorską, ale nie w sensie pejoratywnym. Dość poważna warstwa tekstów kontrastuje z lekką i melodyjną warstwą muzyczną.

Wojtek Mazolewski Quintet

Wojtek Mazolewski Quintet

Wojciech Mazolewski - mówią o nim propagator jazzu. Basista, kompozytor, producent. Założyciel i lider Pink Freud oraz Wojtek Mazolewski Quintet. Jeden z najczęściej grających poza granicami naszego kraju artysta. Lista jego muzycznych partnerów jest bardzo długa (m.in.: Pete Wareham, Dennis Gonzales, Tim Berne, Wojtek Waglewski, Lech Janerka, Fisz, Emade oraz wielu innych). Autor muzyki filmowej i teatralnej. Laureat prestiżowych nagród muzycznych, prezentuje nowe oblicze polskiego jazzu w Europie, Ameryce Południowej i Japonii. Wybuchowe, eklektyczne koncerty to znak firmowy muzyki Mazolewskiego. Energetycznie łączy tradycję z nowoczesnością. Analogowe brzmienie kwintetu Wojtka nawiązujące do mistrzów jazzu łączy się z elektroniką i współczesnymi inspiracjami. Mieszają sie echa muzyki Milesa Davisa, Erica Dolphiego, Led Zeppelin, Red Hot Chili Peppers, Nirvany i Aplex Twina. Ostatni studyjny album zespołu pt .„POLKA" uzyskał status Złotej Płyty, a publiczność wypełniała sale w Europie na ponad 120 koncertach. Fenomen WMQ zauważyły polskie i zagraniczne media. Portal JazzSoul.pl napisał: „Dawno żaden polski zespół jazzowy nie wzbudzał tak pozytywnych emocji i nie przyciągał na koncerty takiej ilości fanów.” To na występach „live" można poczuć moc „Polki” oraz usłyszeć jak jej historia pisze się ciągle na nowo. To popis muzycznego dream team’u Mazolewskiego z Joanną Dudą, Markiem Pospieszalskiego, Oskarem Toroka i Qbą Janickim. Najnowszym wydawnictwem zespołu jest winyl z remixami utworów pochodzących ze Złotej Płyty zatytułowany "Polka Remixed"

Ania Dąbrowska

Ania Dąbrowska

Subtelna kobieta z silną pozycją w czołówce polskich gwiazd. Nieprzerwanie, od debiutanckiego albumu „Samotność po zmierzchu” (2004), zachwycająca fanów.

ANIA Dąbrowska jest jedną z najbardziej utalentowanych polskich piosenkarek ostatniej dekady. Dotychczas nagrała 6 płyt: „Kilka historii na ten sam temat” (2006), „W spodniach czy w sukience?” (2008), „Ania Movie” (2010), „Bawię się świetnie” (2012) i najświeższą „Dla naiwnych marzycieli” (2016). Laureatka ośmiu Fryderyków, czterech statuetek, za koncerty TOP, w ramach festiwalu Top Trendy. Popularność i uznanie publiczności doskonale oddaje ilość sprzedanych płyt – ponad 200 000!Bilety na jej koncerty rozchodzą się tak szybko, że trzeba na nie polować.

Wokalistka, kompozytorka i producentka niezmiennie wierna własnej estetyce i wrażliwości muzycznej. Wszystkie płyty Ani to sentymentalne podróże w krainę emocji i melancholii. Nieprzeładowane aranżacje, bardzo charakterystyczna, pastelowo ciepła barwa głosu Ani, szlachetne melodie, to urzekające wyróżniki tej artystki. Jak śpiewa w jednej z nowych piosenek – nic nie musi. To raczej my musieliśmy czekać na nowy materiał Ani Dąbrowskiej, tym razem wyjątkowo długo. Artystka poświęciła się życiu rodzinnemu, ale też postanowiła przemeblować swoje zaplecze artystyczne: zmieniła management, częściowo skład zespołu i producenta.

„Dla naiwnych marzycieli” (2016), to płyta nieco inna niż dotychczasowe, bardzo osobista i dojrzała. Muzycznie subtelna i elegancka, ujmuje przestrzenią podkreślaną przez partie fortepianu, gitary akustycznej czy fletu. „Dla naiwnych marzycieli” to płyta rozmarzona i może nawet naiwna, ale przede wszystkim przebojowa i mimo kilku gorzkich nut, wprawiająca w pogodny nastrój. Z resztą, tego pisać nie trzeba – każdy fan muzyki w Polsce doskonale wie, jak działa głos Ani Dąbrowskiej.

Misia Furtak

Misia Furtak

Wokalistka, basistka, autorka tekstów. W latach 2005-2013 związana z zespołem Tres.b. Wspólnie nagrali trzy albumy. Pierwszy to „Scylla and Charybdis” (2007), o którym holenderski OOR Music Magazine napisał: „Melancholijny pop rzadko brzmi ładniej” oraz „brzmienie głosu Misi Furtak można by usytuować między Björk i PJ Harvey”. Drugi krążek: „The Other Hand” (2010) w Polsce zdobył Fryderyka w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. Trzeci album grupy, na którym znalazły się autorskie kompozycje Misi, „40 Winks of Courage” (2012), otrzymał Paszport Polityki.

Po zawieszeniu działalności Tres.b. artystka skupiła się na karierze solowej. Jako Misia Ff nagrała debiutancki mini album pt.: „Epka”, który pojawił się na rynku w październiku 2013 r. Jednym z singli promujących płytę jest „Mózg", do którego polskie słowa napisała Misia Ff, a muzykę Rykardy Parasol (oryginalny tytuł: „Your Safety Is My Concern”). Piosenka została utworem roku Radia PIN, otrzymała także nominację do Fryderyka 2013 r. Cudowne brzmienie ma utwór „Lust for Life”, nagrany w legendarnym Abbey Road Studio w Londynie. Misia Ff autorską interpretacją zamieniła utwór Iggy'ego Popa w subtelnie snutą opowieść. Wokalistka w 2013 r. została uhonorowana prestiżową Nagrodą Artystyczną Miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego.

Warto wspomnieć, że Misia Furtak współpracuje także z HV/Noon – na płycie pt.: „HV/Noon" (2014) wystąpiła gościnnie i nagrała utwór „Nadważkość”. Bardzo ciekawie brzmi efekt aliansu Misi Furtak i Piotra Kalińskiego (Hatti Vatti, HV/NOON) w ramach projektu Ffrancis (2015). Na limitowanym, czerwonym winylu możemy usłyszeć dwa utwory duetu: „Would You Like Me To Continue” i „Got Me Started”. Bardzo polecamy. Bogate aranżacje idealnie współgrają ze świeżością i lekkością głosu Misi Furtak. Niebawem usłyszymy Misię także na nowej płycie Wojtka Mazolewskiego.

O.S.T.R.

O.S.T.R.

Muzyk, producent, instrumentalista, raper. Jeden z najbardziej pracowitych i utalentowanych artystów w Polsce.Od przypadkowego koncertu w 2001 roku, nieprzerwanie związany z wytwórnią Asfalt Records. Konsekwentnie podąża obranym przez siebie kierunku artystycznym. Na scenie hiphopowej w kraju osiągnął właściwie wszystko: 19 albumów muzycznych z czego 5 pokryło się złotem, 4 platyną, a jedna podwójną platyną. Współpracował z polskimi muzykami pokroju Michała Urbaniaka, braci Waglewskich czy Kasi Nosowskiej, z którą był dyrektorem artystycznym Męskiego Grania 2013.

Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec, pomysłowo wykorzystuje przyswojoną wiedzę klasyczną w kompozycjach opartych na czarnej muzyce miejskiej. Mimo, że od kilkunastu lat jest w nieprzerwanej trasie koncertowej, jest przykładnym ojcem dwójki synów i wzorowym mężem.

„Życie po śmierci”, ostatni album wydany w lutym 2016 roku, bazuje na prywatnym życiu muzyka. Przeżycia i przemyślenia wynikające z rekonstrukcji płuca stały się treścią płyty, co spotkało się z bezprecedensowym przyjęciem przez krytyków i słuchaczy. Sprzedaż album w kwietniu 2016 r. przyniosła podwójną platynę. "

ØRGANEK

ØRGANEK

Muzyczne wydarzenie roku 2014. Kwartet sygnowany nazwiskiem lidera, autora muzyki oraz tekstów, Tomasza Organka, którego debiut płytowy (Głupi, Mystic Production, 2014) osiągnął status platynowej i wyraźnie zdominował rynek wydawniczy w Polsce. Laureat licznych nagród (m.in. Mateusz Trójki 2014, Nagroda im. Grzegorza Ciechowskiego 2014, nominacja do nagrody Fryderyk 2015). Muzyka kwartetu realizowana na żywo wymyka się jednoznacznym rockowym aranżacjom zawartym na płycie Głupi, pchając zespół ØRGANEK bardziej w stronę spektaklu, w którym improwizacja i nieskrępowana ekspresja sceniczna przyciągają coraz większe rzesze słuchaczy poszukujących tego, co unikatowe, wolne i prawdziwe.

Tomasz Organek – gitarzysta, kompozytor, producent, autor tekstów i opowiadań. Ukończył filologię angielską na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Na swoim koncie ma również studia na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Lider i założyciel grupy ØRGANEK, której debiutancki album Głupi (2014) osiągnął status platynowej płyty oraz otrzymał nominację do Fryderyka 2015 za Najlepszy Album Rock. Laureat Fryderyka 2006 w kategorii Nowa Twarz Fonografii wraz z zespołem SOFA. Zdobywca wielu prestiżowych nagród m.in Nagrody Muzycznej Programu 3 Polskiego Radia im. Mateusza Święcickiego, Nagrody Artystycznej Miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego, Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko - Pomorskiego czy Nagrody Offensywy Trójki - Szczoty 2015. Uczestnik cyklu Nowe Męskie Granie 2014 oraz Męskie Granie 2015.

Scena Ż

The Stubs

The Stubs

The Stubs to warszawski zespół, swoją muzykę nazywający niskobudżetowym rock'n'rollem. Na koncie mają LP "The Stubs" (2011, Antena Krzyku), EP "Kill Yourself" (2012, Instant Classic) oraz LP "Second Suicide" (2013, Instant Classic). 14 listopada 2014 premierę miał ich trzeci long play - "Social Death By Rock 'N' Roll". Zespół nieustannie koncertuje w kraju i zagranicą zaczynając od małych klubów i skłotów na dużych scenach festiwalowych kończąc. W sierpniu ich występ zarejestrowała kultowa rozgłośnia KEXP z Seatle.

Iza Lach

Iza Lach

Stojąca na rozdrożu, poszukująca tożsamości artystka...zaprasza na spotkanie ze swoim najnowszym alterego - don giovanim. Przybiera męską postać, upadłego, targanego grzechami przeszłości kochanka, nie tracąc wdzięku i charakterystycznej dla siebie emocjonalności.

Natalia Nykiel

Natalia Nykiel

Wokalistka, autorka tekstów, muzyk. Mocnym krokiem weszła na muzyczny rynek electro popu. Jej debiutancka płyta „Lupus Electro” została okrzyknięta przez dziennikarzy najbardziej intrygującym i wyczekiwanym debiutem 2014. Do współpracy nad albumem artystka zaprosiła najbardziej niepokornych twórców tego nurtu – produkcję płyty powierzyła Foxowi (odpowiedzialnemu m.in. za muzykę i produkcję płyt Marii Peszek). Na wyjątkowy klimat płyty złożyły się także doskonałe teksty napisane przez Katarzynę Nosowską, Budynia z zespołu Pogodno, Paulinę Przybysz, Bunia z zespołu Dick 4 Dick, Karolinę Kozak oraz samą Natalię. To bardzo dobry wybór, bo, jak mówi sama Natalia, tekst to w piosence najważniejsza rzecz. Rzadko zdarza się by muzyka elektroniczna zawierała taki ładunek emocjonalny w warstwie tekstu i to z pewnością złożyło się na niekwestionowany sukces pierwszej płyty. Debiut Natalii Nykiel to niecodzienny, przemyślany i alternatywny projekt, ze spójną i odważną koncepcją artystyczną, która wniosła na polską scenę wiele świeżości. Smaku temu nowatorskiemu wydawnictwu dodaje oprawa graficzna albumu. Siłą Natalii są też bardzo przemyślane i dopracowane teledyski. Łącznie mają już prawie 40 milionów wyświetleń, z czego wideoklip do singla „Bądź duży” znalazł się na 2 miejscu najczęściej wyświetlanych polskich teledysków oraz na 6 miejscu najczęściej odtwarzanych teledysków z całego świata w Polsce w 2015 roku! Natalia Nykiel zagrała szereg koncertów m.in. w radiowej Trójce, na Olsztyn Green Festival 2015, czy na Spring Break Festival 2015, podczas którego wypełniła przestrzeń głównej sceny festiwalu. „Error” to tytuł najnowszego singla artystki i jednocześnie pierwsza zupełnie nowa kompozycja od czasu „Lupus Electro”. Towarzyszący singlowi teledysk, udowadnia, że artystka konsekwentnie realizuje swoją artystyczną wizję łącząc autorską muzykę z charakterystyczną dla niej warstwą wizualną. Natalia Nykiel zapełniła trwającą od wielu lat na rodzimym rynku muzycznym lukę – nie oglądając się na obowiązujące trendy, otworzyła nowy, od dawna wyczekiwany rozdział na gruncie polskiego electro popu.


Ważna informacja

Na koncerty nie można wnosić aparatów fotograficznych, kamer oraz innych sprzętów nagrywających audio video. Zabronione jest również wnoszenie alkoholu, napojów w opakowaniach szklanych, plastikowych, kartonowych i metalowych oraz wskaźników laserowych.

Regulamin


Zobacz również