Żywiec Męskie Granie 2019


Galeria


Scena Główna

MALEŃCZUK + rhythmsection

MALEŃCZUK + rhythmsection

To recital będący retrospekcją dotychczasowych dokonań artysty uzupełniony sekcją rytmiczną. Składa się z zestawu pieśni zarówno ulicznych,jak i późniejszych dokonań artysty, które zyskały mu olbrzymią sympatię i popularność wśród wyrobionej części publiczności. Bezpośredni kontakt z widownią i szczery, niezakłócony przekaz tekstu to kwintesencja artysty. TEN, o którym mówi się: „nie do podrobienia” – naturalny, dowcipny, bezkompromisowy komentator rzeczywistości! Nie zabraknie więc pieśni: „Ostatnia Nocka”, „Tango Libido”, „Sługi za szlugi”, „Synu” czy „Dawna Dziewczyno”. Skład MALEŃCZUK + rhythmsection to najnowsza odsłona sceniczna wokalisty, sekcja urozmaica i wzmacnia przekaz wykonywanych kompozycji. Oryginalny styl gry na gitarze i nieskażona Wolność Słowa to wyróżniki Maleńczuka.

Maleńczuk Waglewski – Koledzy

Artystyczne zderzenie dwóch dojrzałych i wyrazistych osobowości scenicznych, którego efektem była wspólna trasa koncertowa oraz album „Koledzy”. Ponad 12 lat po premierze tej płyty Wojciech Waglewski i Maciej Maleńczuk spotkają się na scenie Męskiego Grania, bo w końcu „kolega jest od tego i wypada czasem spotkać się z nim”. Wspólna historia obu artystów rozpoczęła się w połowie lat 90-tych gościnnymi występami Wojciecha Waglewskiego na koncertach i drugim albumie Homo Twist. Z kolei Maleńczuk pojawił się jako gość specjalny na koncercie „Voo Voo w Kamieniołomach” w Kazimierzu nad Wisłą. Nie mogło go też zabraknąć na płycie „Flota zjednoczonych sił – najlepsi śpiewają Voo Voo” (1997), gdzie wykonał utwór „Co robią moje nogi”. Obaj artyści brali też udział m.in. w koncercie „Nick Cave i przyjaciele” we Wrocławiu oraz w koncercie „Honor jest Wasz – Solidarni”, upamiętniającym rocznicę podpisania Porozumień sierpniowych z 1980 roku. Wreszcie w 2006 roku „Koledzy” ruszyli w trasę koncertową podsumowaną książką i płytą wydaną w maju 2007. Znalazło się na niej 17 utworów, oddających klimat wspólnych występów duetu charyzmatycznych artystów, wspomaganych w kilku utworach przez wirtuozów trąbki (Antoni „Ziut” Gralak) i harmonijki (Bartek Łęczycki). Znajdują się tam nowe aranżacje wcześniejszych utworów Maleńczuka i Waglewskiego (m.in. „Bo Bóg dokopie”, „Antoni Radwan”), bluesowe standardy (m.in. „Can’t Judge Book z repertuaru Willie’ego Dixona), szlagiery miejskiego folkloru („Bal na Gnojnej”, „Komu dzwonią”) oraz premierowe nagrania, w tym tytułowi „Koledzy”. Płyta zyskała status platynowej, a teledysk do singla promującego album, wyreżyserowany przez Yacha Paszkiewicza, dostał nominację do Fryderyka.

O.S.T.R.

O.S.T.R.

Adam Ostrowski – muzyk, producent, instrumentalista, raper. Jeden z najbardziej pracowitych i utalentowanych artystów w Polsce. Od 20 lat konsekwentnie podąża w raz obranym kierunku artystycznym. Na scenie hip-hopowej w kraju osiągnął właściwie wszystko. Autor 21 autorskich albumów muzycznych. Posiadacz ośmiu platynowych i sześciu złotych płyt, w tym dwóch podwójnie i jednej potrójnie platynowej. Pięciokrotny laureat Fryderyka,laureat nagrody Bestseller Empiku 2016 oraz nagrody kulturalnej Onetu O!Lśnienia 2016 w kategorii muzyka popularna. Od zawsze w nieprzerwanej trasie koncertowej. Jeden z pionierów w wykorzystaniu zespołu instrumentalistów w czasie koncertów hip-hopowych w Polsce. Jego płyty wielokrotnie debiutowały na pierwszym miejscu zestawienia sprzedaży OLIS. Doceniony przez Czesława Niemena, współpracował z Michałem Urbaniakiem i Januszem Grzywaczem (zespół Laboratorium). Razem z Kasią Nosowską był dyrektorem artystycznym trasy Męskie Granie 2013, a w 2016 był jednym z liderów Męskie Granie Orkiestra. W ramach prestiżowego cyklu Made In Polska dał dla TVP Kultura niezwykły, wspaniale wyprodukowany koncert. Marka MTV wybrała O.S.T.R. na pierwszego polskiego artystę, którego akustyczny koncert przywróci polskim widzom format „Unplugged” po 7 latach przerwy. Lubiany i doceniany za granicą, współpracował z muzykami z amerykańskiej, brytyjskiej i holenderskiej sceny hiphopowej. Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec, pomysłowo wykorzystuje przyswojoną wiedzę klasyczną w kompozycjach opartych na czarnej muzyce miejskiej. O.S.T.R. pochodzi z muzycznej rodziny, urodził się i wychował w Łodzi. Od miasta tego otrzymał w 2017 roku tytuł Honorowego Obywatela oraz Odznaczenie Zasłużony dla Miasta Łodzi. Od 2001 roku związany z wytwórnią Asfalt Records. Ostatni studyjny album to wydany 22 lutego 2019 roku„Instrukcja obsługi świrów” promowany singlami „Chevy Impala”, „Eden” i „Monochrom” (gościnnie Green).

Skalpel

Skalpel

Duet Skalpel to dzisiaj już klasyka europejskiego nu jazzu. Na pierwszych dwóch albumach, „Skalpel” i „Konfusion”, wydanych przez wytwórnię Ninja Tune, Marcin Cichy i Igor Pudło przełożyli na język współczesnej elektroniki brzmienie i klimat polskiego jazzu z lat 60-tych i 70-tych, tworząc muzykę o wyrafinowanej strukturze i dużym ładunku emocjonalnym. Doceniony przez krytykę i melomanów Skalpel miał okazję prezentować swoją twórczość zarówno publiczności klubowej (międzynarodowa trasa NinjaTune ZEN TV), jak i podczas festiwali (Sacrum Profanum, OFF Festival, Tauron Nowa Muzyka, Audioriver). Zespół nie tylko zdobył Paszport Polityki, ale też przygotowywał oprawę muzyczną na galę 20-lecia tej prestiżowej nagrody. Kiedy w 2014 roku Skalpel powrócił z nową płytą „Transit”, stanowiła ona przejście od muzyki tworzonej z sampli w stronę programowania i grania na instrumentach wirtualnych. Ta podróż ma aktualnie swój dalszy ciąg dzięki niespodziewanemu spotkaniu z aranżerem Patrykiem Piłasiewiczem. Patryk przedstawił pomysł na to, jak muzykę znaną z płyt Skalpela rozpisać na kilkunastoosobowy jazzowy big band. We współpracy z Marcinem i Igorem opracował partytury kilkunastu skalpelowych utworów. Skalpel Big Band dopisał kolejny rozdział historii polskiego jazzu, odnosząc sukces na OFF Festiwalu 2018 oraz grając na początku 2019 entuzjastycznie przyjętą trasę po Polsce. To wyjątkowy projekt, gdzie rozmach łączy się z precyzją brzmienia, gdzie każdy dźwięk ma swoje miejsce i przestrzeń.

Maria Peszek

Maria Peszek

Jedna z najbardziej wyrazistych polskich artystek po dwóch latach wraca na scenę Męskiego Grania. Jej poprzedni, niezwykle energetyczny występ na warszawskim koncercie (sierpień 2017) na długo zapadł w pamięć fanów. W tym roku charyzmatyczna wokalistka znów szykuje coś wyjątkowego – na wszystkich swoich trzech koncertach zaprezentuje repertuar wybrany specjalnie na Męskie Granie. Maria Peszek to wokalistka, performerka, autorka tekstów, aktorka. Przez dziesięć lat aktywności aktorskiej grała u najważniejszych reżyserów teatralnych i filmowych, tworząc szereg wielokrotnie nagradzanych ról. Współpracowała między innymi z Jerzym Grzegorzewskim, Piotrem Łazarkiewiczem, Agnieszką Holland, Jerzym Stuhrem, Kazimierzem Kutzem i Krystianem Lupą. Od 2005 roku koncentruje się głównie na twórczości muzycznej, która okazała się jej prawdziwą pasją. Wydała cztery albumy solowe: „Miasto mania” (2005), „Maria Awaria” (2008), „Jezus Maria Peszek” (2012) i „Karabin” (2016). Każdy z nich wywoływał burzę i jednocześnie okazywał się artystycznym i komercyjnym sukcesem, stając się platynowym i podwójnie platynowym. Łącznie albumy sprzedały się w nakładzie ponad 250 tysięcy egzemplarzy i uczyniły z Marii Peszek jedną z najważniejszych postaci na polskiej scenie muzycznej. Określana jako „koncertowe zwierzę” artystka zagrała ponad 400 entuzjastycznie odebranych koncertów w Polsce i za granicą, na scenach klubowych oraz na najważniejszych polskich i europejskich festiwalach. Laureatka prestiżowych nagród między innymi: Paszportu Polityki, Fryderyków, Wdech Gazety Wyborczej i Fenomenu Przekroju. Przez pięć lat prowadziła w Radiu Roxy swój autorski program — Radio Maria. Autorka przejmujących i bezkompromisowych tekstów poruszających tematy religijności, polskości, tradycyjnych ról społecznych, niejednokrotnie wstrząsających polską opinią publiczną, Maria Peszek wywołuje skrajne emocje, jasno i otwarcie wyraża swoje poglądy i jest jedną z najbardziej charakterystycznych postaci w przestrzeni publicznej.

Bass Astral x Igo

Bass Astral x Igo

Bass Astral x Igo tworzą producent Kuba Tracz i wokalista Igor Walaszek. Obaj swoje pierwsze kroki na muzycznej scenie stawiali w rockowym zespole Clock Machine. Dzięki temu, że nie mieli wcześniej do czynienia z muzyką elektroniczną, wnoszą do niej zupełnie nowe rozwiązania, dalekie od mód i trendów panujących w tej stylistyce. Ich koncerty to pełne tańca i improwizacji live acty, które oszałamiają publiczność w Polsce i zagranicą. Duet ma na koncie dwa długogrające albumy. W 2016 roku zadebiutowali krążkiem „Discobolus”, a w marcu ubiegłego roku wyruszyli w trasę, by promować drugą płytę - „Orell”. Zrobiła ona sporo zamieszania na rynku muzycznym, co poskutkowało całkowicie wyprzedaną wiosenną trasą koncertową w 2018 roku. Następnie zespół zagrał kilka koncertów w ramach projektu Bass Astral x Igo Orchestra, w którym artyści połączyli elektroniczne brzmienia z muzyką klasyczną. Duetowi na scenie towarzyszył kwartet smyczkowy, sekcja dęta oraz sekcja rytmiczna. Latem zespół zagrał na największych polskich festiwalach, m.in. Open'erFestival, Audioriver, Kraków Live Festival, OFF Festival. Duet pojawił się również na ubiegłorocznej trasie Męskiego Grania, występując w Warszawie i w Żywcu. Po półrocznej przerwie, w styczniu 2019 roku, duet zagrał na Eurosonic Noorderslag–showcase'owym festiwalu w Groningen oraz całkowicie wyprzedanej wiosennej trasie koncertowej w największych polskich miastach.

ØRGANEK

ØRGANEK

Formacja ØRGANEK powstała w 2013 roku z inicjatywy jej lidera, Tomasza Organka, początkowo jako power trio. Rok później do Adama Staszewskiego (bas) oraz Roberta Markiewicza (perkusja) dołączył klawiszowiec, Tomasz Lewandowski. Jeszcze w tym samym roku grupa wydała swój debiutancki album – „Głupi”, który przebojem wtargnął na rynek muzyczny w Polsce, zapewniając zespołowi czołówki list przebojów rozgłośni radiowych oraz liczne nagrody i wyróżnienia (m.in. Mateusz Trójki 2014, Szczota Offensywy 2014, Nagroda im. Grzegorza Ciechowskiego 2014, nominacja do nagrody Fryderyk 2015). W październiku 2016 roku ukazał się drugi album grupy – „Czarna Madonna”. Nowy krążek to z jednej strony kontynuacja platynowego debiutu, a z drugiej – niezaprzeczalny krok naprzód. Na płycie zespół po raz kolejny cytuje gatunki, konwencje i klisze, które zbudowały muzykę XX wieku, ale też i całą zachodnią popkulturę, z której ona wyrasta. Tym razem jednak wszystko brzmi nowocześniej, dzięki bardziej złożonej produkcji oraz współcześniejszym odniesieniom do tak odległych od siebie stylistyk jak punk, czy country. W 2017 roku zespół ØRGANEK otrzymał Fryderyka w kategorii „Album Roku Rock” za płytę „Czarna Madonna” oraz w kategorii „Utwór Roku” za piosenkę „Mississippi w Ogniu”.

Orkiestra Orkiestr

Męskie Granie od dziesięciu lat promuje najlepszą polską muzykę. Przez ostatnią dekadę w projekcie wzięło udział wielu niezwykle utalentowanych artystów, a nagrane na potrzeby trasy single zdobywały wysokie miejsca na listach przebojów. Specjalnie na dziesięciolecie Męskiego Grania stworzona została supergrupa – ORKIESTRA ORKIESTR, która zagra w Warszawie i Żywcu. W zespole wystąpią artyści znani z singli promujących trasę – poza ujawnionymi wcześniej Nosowską, Igo, Organkiem i Zalewskim zobaczymy Smolika, Abradaba, Brodkę, Fisza, Korteza (Warszawa), Lecha Janerkę, Marka Dyjaka, Macieja Maleńczuka, Melę Koteluk, O.S.T.R, Piotra Roguckiego, Spiętego (Warszawa) i Wojciecha Waglewskiego. Artyści wykonają wszystkie dotychczasowe single promujące trasę, w tym m.in. „Kobiety nam wybaczą”, „Elektryczny”, „Wataha”, czy tegoroczny hymn Męskiego Grania – „Sobie i Wam”.

MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA

MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA

Niepokorni i niepowtarzalni. Oryginalni i niekonwencjonalni. Artyści z krwi i kości. Mieszają style, łączą gatunki, szukają własnej drogi. Muzycy, którzy nie oglądają się na innych, lecz sami tworzą trendy.
Dowiedz się więcej.

Scena Ż

Jan Serce

Jan Serce

Duet założony w połowie 2018 roku przez kompozytora i producenta Michała Zachariasza oraz Aleksandra Czerkawskiego, który odpowiada za wokal i teksty. Zainspirowani elektroniką i brzmieniami lo-fi na jakiś czas zaszyli się w drewnianej chacie na wsi pod Kielcami, żeby nagrać demo. Po opublikowaniu w internecie swojego pierwszego materiału, duet nawiązał kontakt z Tytusem z Asfalt Records. W ten sposób we wrześniu 2018 roku rozpoczęły się ich pierwsze profesjonalne nagrania studyjne, w które zaangażował się producent muzyczny Ment XXL znany z asfaltowych projektów Rasmentalism i Flirtini. Debiutancki album planowany jest na drugą połowę 2019 roku. Debiutancki singiel zespołu „Katana” wyprodukowany został przez Menta XXL (Rasmentalism, Flirtini). Do utworu powstał filmowy teledysk zrealizowany przez fotografa Barta Pogodę i reżysera Michała Kisielewskiego. Za produkcję wideo odpowiada firma ILMATIC Production. Kolejny singiel –„Niepoważny porządek” w wersji studyjnej dostępny jest na kanale YouTube Asfalt Records, natomiast w ramach cyklu secret show „Sofar Warsaw” możemy zobaczyć wideo, gdzie Jan Serce prezentuje ten utwór w wersji na żywo.

Żurkowski

Żurkowski

Grupa założona przez Łukasza Żurkowskiego – wokalistę, gitarzystę i kompozytora. Muzycznie oscyluje wokół alternatywnego rocka wspartego elektroniką. Wybijająca się często na pierwszy plan sekcja rytmiczna stanowi wyrazisty fundament dla nieszablonowych gitar oraz ekspresywnego i melodyjnego wokalu. Najmocniejszymi punktami zespołu są żywiołowe koncerty i stylistyczna rozpiętość. Autorskie teksty Żurkowskiego traktują o wyobcowaniu oraz rozterkach wewnętrznych, z którymi mierzą się ludzie pchnięci w dorosłość. Muzycy zadają z pozoru banalne pytania, które prowokują jednak do wewnętrznego dialogu. Kwartet dopełniają gitarzysta prowadzący Łukasz Ławrynowicz, basista Patryk Król oraz perkusista Michał Zieliński.

Marcelina

Marcelina

Wokalistka, autorka tekstów i kompozytorka. W 2011 roku wydała debiutancki album studyjny „Marcelina”, który promowany był przez single „Tatku” oraz „Nie chcę już”. W 2012 roku otrzymała m.in. nominację do Fryderyków (w kategorii „Debiut roku”), a także nominację do Nagrody WARTO „Gazety Wyborczej”. W tym samym roku pojawiła się na płycie „June” obok takich artystów jak m.in. Katarzyna Nosowska, Aga Zaryan, Ania Dąbrowska, Mika Urbaniak czy Urszula Dudziak. Występowała na największych festiwalach w Polsce (na Open’er Festival, a także Orange Warsaw Festival, Coke Live Music Festival, Off Camera, Główna Scena Przystanku Woodstock) oraz koncertowała na świecie (Londyn, Paryż, Risoul, Les Sybelles, Mauritius, dwutygodniowa trasa po Japonii). Otrzymała nagrodę specjalną dla „Artysty w sieci” podczas Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. 8 października 2013 roku miała premierę druga autorska płyta Marceliny „Wschody Zachody”, utrzymana w klimacie alternatywnego popu. Na drugim oficjalnym singlu Marceliny „Karmelove” gościnnie zaśpiewał Piotr Rogucki. Utwór osiągnął ponad 18 milionów odtworzeń w serwisie YouTube. Trzeci album studyjny „Gonić burzę” ukazał się w październiku 2015, a 28 września 2018 roku odbyła się premiera czwartego, studyjnego albumu „Koniec wakacji”. Typowa dla Marceliny forma piosenki i melodyjność utworów została wzbogacona elektronicznymi brzmieniami charakterystycznymi dla producenta płyty, Kuby Karasia (The Dumplings). –„Nowy materiał to zupełnie nowy etap. Postanowiłam zaprosić do współpracy nowego producenta. Razem z Kubą i gitarzystą Kamilem Kryszakiem wyjechaliśmy w góry w okolice Szklarskiej Poręby i zamknęliśmy się na jakiś czas w domu z pięknym widokiem. Nagraliśmy tam w zasadzie całą płytę. Ten krok podyktowany był chęcią zaryzykowania i odejścia od schematu współpracy, do którego byłam przyzwyczajona”– mówi artystka.

Mrozu

Mrozu

Po 10 latach od debiutu oraz po dwóch latach od przełomowej płyty „ZEW” Mrozu serwuje nam kolejną porcję muzyki. Iskrą do powstania piątego już albumu było ponowne połączenie sił kompozytorsko–producenckich z Dryskullem. Rok spotkań w domowych studiach zamienił się w podróż przez euforię, nostalgię, metafizykę, aż po szorstką prozę życia. Cała ta rezonująca energia wybrzmiała w dźwiękach ich wspólnych fascynacji rock&rollem, soulem czy bluesem. Marcin Bors pomógł zespolić świat korzeni ze światem współczesnych nagrań, przyprawiając utwory szczyptą swojego producenckiego pieprzu, nie tylko w warstwie gitarowej. Parę numerów łobuzerską liryką wsparł Ras (Rasmentalism), tworząc kolejny wymiar tej muzycznej opowieści. Poprzednie produkcje pochodzącego z Wrocławia artysty uzyskały status Złotej Płyty („ZEW”) oraz Platynowej Płyty („Rollercoaster”). „AURA” kontynuuje myśl, dzięki której narodził się „ZEW”, wynosząc ją na jeszcze wyższy poziom energetyczny. Zamieszczony na nowym albumie artysty utwór „Napad” zdążył już podbić listy przebojów. – Pisanie muzyki pod film to niezłe wyzwanie, jakiego zawsze chciałem się podjąć. Kiedy przeczytałem scenariusz oraz zobaczyłem obsadę „Na bank się uda" to udać się musiało. Był to bardzo inspirujący impuls, który szybko stworzył projekcję w mojej głowie. Razem z Rasem mieliśmy nie lada frajdę siedząc nad tekstem, w którymmyślę, że udało nam się oddać ducha fabuły, a muzyczna warstwa bujającego „ghetto soulu” jeszcze to podkreśliła. Tym bardziej cieszę się, że kawałek „Napad” znalazł się również na mojej nowej płycie pt. „AURA”– mówi artysta.



Zobacz również

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu zbierania informacji, które pomagają nam usprawnić obsługę witryny, dostosować nasze reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi.

Zgadzając się, akceptujesz zasady dot. prywatności i plików cookies obowiązujące w niniejszej witrynie internetowej. Ustawienia cookies (w tym ich blokadę) możesz zmieniać w ustawieniach Twojej przeglądarki w każdej chwili. Tu znajdziesz szczegółowe informacje o polityką prywatności i plików cookies.