Kraków Męskie Granie 2018


Scena Główna

COMA "Czemu nas tam nie ma"

COMA "Czemu nas tam nie ma"

„Czemu nas tam nie ma”, czyli tytuł koncertu specjalnego zespołu COMA jest cytatem z utworu „Wędrówka” znajdującego się na soundtracku filmu animowanego „Jacek i Placek o dwóch takich co ukradli księżyc”. Koncert jest symboliczną wędrówką do krainy dzieciństwa, gdzie spełniały się sny, jest też uhonorowaniem pierwszych niekoniecznie świadomych inspiracji muzycznych. Piosenki z filmów dla dzieci wypełniały nas swoimi dźwiękami, gdy szliśmy do kina, a potem przez lata były naszymi towarzyszami – okazuje się, że w polskich filmach dla dzieci jest całe mnóstwo świetnie zagranej i dobrze skomponowanej muzyki z tekstami, które zawierają uniwersalny przekaz, nie zawsze skierowany jedynie do dzieci. Faktem jest również, że z upływem czasu te stare utwory z „Pana Kleksa”, „Pana Samochodzika”, czy programu telewizyjnego „Przybysze z Matplanety” straciły trochę swoją siłę rażenia. Muzycy postanowili je wypolerować i podać w nowych tripowych aranżacjach, które być może sprawią, że te małe dzieła zaczną żyć na nowo, choćby jedynie na potrzeby tego specjalnego wieczoru.

KULT

KULT

Zespół KULT powstał na początku 1982 roku w Warszawie. Swój pierwszy koncert zagrał 7 lipca tego samego roku w stołecznym klubie Remont. KULT jest prawdopodobnie jedynym zespołem w Polsce, który aktywnie i nieprzerwanie gra już od 35 lat. Polscy radiosłuchacze znają doskonale ponad 30 utworów formacji z najróżniejszych list przebojów. KULT zagrał do tej pory ponad 3000 koncertów, z których większość to ponad dwugodzinne spektakle.

L.Stadt

L.Stadt

L.Stadt to łódzka grupa muzyczna, która w swoim dorobku artystycznym ma cztery albumy długogrające. To również jeden z niewielu polskich zespołów, który ma na koncie koncerty na dużych festiwalach na całym świecie, m.in. na SXSW w Austin (USA). W ubiegłym roku L.Stadt po ponad trzyletniej przerwie powrócił z nowym albumem –„L.Story”. To pierwsza w pełni polskojęzyczna płyta zespołu, którą promował singel „Oczy kamienic”. Nowa płyta to materiał zaskakujący i różnorodny. Po doświadczeniach z różnymi odmianami alt rocka, surf i country muzycy sięgnęli po nowe dla siebie środki wyrazu. Na scenie obok zespołu pojawia się m.in. łódzki Chór Teatru Chorea, a eklektyzm materiału spaja tematyka tekstów Konrada Dworakowskiego.

Mela Koteluk

Mela Koteluk

Mela wraca do grania na żywo i zapowiada kolejny rozdział swojej muzycznej kariery. Jeszcze w tym roku ma ukazać się trzeci solowy album artystki, którego przedpremierowe fragmenty usłyszymy podczas trasy Męskie Granie 2018. Mela zadebiutowała w 2012 roku albumem „Spadochron”, który przyniósł jej dwa Fryderyki i uzyskał status platynowej płyty, zyskując uznanie fanów i krytyków. Po dwóch latach intensywnego koncertowania, jesienią 2014 roku ukazała się druga, autorska płyta Meli pt. „Migracje”. Zapowiedział ją singiel zatytułowany „Fastrygi”, który bardzo szybko znalazł się w czołówkach list przebojów. Ostatnia trasa Meli, „Zmienne Tętno”, była zwieńczeniem 4-letniego maratonu koncertowego, po którym artystka zrobiła sobie przerwę.

ØRGANEK

ØRGANEK

Formacja ØRGANEK powstała w 2013 roku z inicjatywy jej lidera, Tomasza Organka, początkowo jako power trio. Rok później do Adama Staszewskiego (bas) oraz Roberta Markiewicza (perkusja) dołączył klawiszowiec, Tomasz Lewandowski. Jeszcze w tym samym roku grupa wydała swój debiutancki album – „Głupi”, który przebojem wtargnął na rynek muzyczny w Polsce, zapewniając zespołowi czołówki list przebojów rozgłośni radiowych oraz liczne nagrody i wyróżnienia (m.in. Mateusz Trójki 2014, Szczota Offensywy 2014, Nagroda im. Grzegorza Ciechowskiego 2014, nominacja do nagrody Fryderyk 2015). W październiku 2016 roku ukazał się drugi album grupy – „Czarna Madonna”. Nowy krążek to z jednej strony kontynuacja platynowego debiutu, a z drugiej – niezaprzeczalny krok naprzód. Na płycie zespół po raz kolejny cytuje gatunki, konwencje i klisze, które zbudowały muzykę XX wieku, ale też i całą zachodnią popkulturę, z której ona wyrasta. Tym razem jednak wszystko brzmi nowocześniej, dzięki bardziej złożonej produkcji oraz współcześniejszym odniesieniom do tak odległych od siebie stylistyk jak punk, czy country. W 2017 roku zespół ØRGANEK otrzymał Fryderyka w kategorii „Album Roku Rock” za płytę „Czarna Madonna” oraz w kategorii „Utwór Roku” za piosenkę „Mississippi w Ogniu”.

THE DUMPLINGS Orkiestra

THE DUMPLINGS Orkiestra

THE DUMPLINGS to nowoczesna elektronika nasiąknięta głębokim basem. Taneczny smutek i zapadające w pamięć melodie. Młodzi artyści mocno stawiają na elektronikę w duchu nowych brzmień, ale nie zapominają o chwytliwych piosenkach, charakterystycznych dla twórczości Justyny Święs i Kuby Karasia. Błyskotliwy debiut THE DUMPLINGS w 2013 roku sprawił, że ich muzyką zainteresowały się największe wytwórnie w Polsce. Za album „No Bad Days” duet otrzymał w 2014 roku Fryderyka w kategorii „Debiut”. Rok później na rynku pojawił się ich drugi krążek – „Sea You Later”, który uzyskał status Złotej Płyty.

MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA

MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA

Niepokorni i niepowtarzalni. Oryginalni i niekonwencjonalni. Artyści z krwi i kości. Mieszają style, łączą gatunki, szukają własnej drogi. Muzycy, którzy nie oglądają się na innych, lecz sami tworzą trendy.
Dowiedz się więcej.

Scena Ż

MERY SPOLSKY

MERY SPOLSKY

MERY SPOLSKY to muzyczny solo-performance i samozwańczy pop spolsky. Artystka sama pisze teksty, komponuje muzykę, produkuje i aranżuje utwory, a także projektuje ubrania i gra na gitarze. Czasem zdarzają się klawisze, ale tylko dlatego, że są czarno-białe. Moda MERY SPOLSKY to nieodłączny element jej występów. W kolekcjach występują trzy kolory: czarny, biały i czerwony. W 2017 roku nakładem Kayaxu ukazał się pierwszy album MERY SPOLSKY zatytułowany „Miło Było Pana Poznać”, który promował singiel o tym samym tytule. Za swój debiut MERY została nominowana do nagrody Fryderyk 2018 w kategoriach: „Fonograficzny Debiut Roku” oraz „Album Roku Elektronika”.

niXes

niXes

niXes to nowatorski projekt wokalistki i kompozytorki Ani Rusowicz, nawiązujący stylistyką do klimatów neo-hippie. Połączenie elektroniki z elementami rocka psychodelicznego powodują unikatowość i oryginalność tej muzyki, nie tylko na rodzimym rynku muzycznym.W twórczości niXes słychać inspiracje sceną australijską i takimi zespołami jak TameImpala czy Pond. Ciekawym zaskoczeniem jest to, że artystka kojarząca się silnie z bigbitowym brzmieniem, tu sięgnęła po zupełnie odmienne środki artystycznego wyrazu. Nawet dla wprawionego ucha słuchacza lub fana twórczości Ani, odbiór tej muzyki może być wyzwaniem i zaskoczeniem. Z drugiej zaś strony mimo odważnego kroku, jaki podjęła artystka, jej alter ego, czyli niXes jest spójnym i konsekwentnym posunięciem. Nietypowości projektowi dodają też teksty w języku angielskim, silnie nawiązujące do tematyki kosmosu i metafizyki.

Rosalie.

Rosalie.

Twórczość Rosalie. to efekt własnych muzycznych poszukiwań w odpowiedzi na coraz szerzej eksplorowane trendy we współczesnej muzyce R’n’B. Artystka czerpie zarówno z klasycznego hip-hopu, jak i nowej elektroniki. W styczniu ukazał się jej pierwszy album długogrający. Przy krążku „Flashback”pracowała czołówka producentów z polskiej sceny niezależnej. To właśnie współpraca z nimi i wspólny czas spędzony w studio z Envee'm, pozwoliła Rosalie stworzyć spójny, emocjonalny album, który nawet jeżeli ominie playlisty topowych stacji radiowych, zagości w osobistych odtwarzaczach słuchaczy na długo.

Ted Nemeth

Ted Nemeth

Ted Nemeth powstał latem 2010 roku w Łodzi, w garażu, który nie chce z nich wyjść, choć oni wyszli z niego już dawno. Ich muzyka to spotkanie energii z nostalgią, brudu łódzkich kamienic i czystego szaleństwa zamkniętego w formie, która może zarazem zachwycać, jak i wprowadzać niepokój. Lider zespołu, Patryk Pietrzak, w swoich tekstach trafia w sedno problemów swojego pokolenia. Czasem jednak pozostawia wszystko w stanie skrajnego dyskomfortu, z całą gamą pytań bez jednej, właściwej odpowiedzi. Ted Nemeth to nie zespół dla każdego, choć każdy powinien go posłuchać i zrozumieć. Na swoim koncie mają dwa wydawnictwa „Ostatni Krzyk Mody” (SP Records) oraz „CTRL-C” (MysticProduction) świetnie oceniane przez dziennikarzy muzycznych. Ich debiut na Męskim Graniu z pewnością utkwi Wam w pamięci.


Zobacz również

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu zbierania informacji, które pomagają nam usprawnić obsługę witryny, dostosować nasze reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi.

Zgadzając się, akceptujesz zasady dot. prywatności i plików cookies obowiązujące w niniejszej witrynie internetowej. Ustawienia cookies (w tym ich blokadę) możesz zmieniać w ustawieniach Twojej przeglądarki w każdej chwili. Tu znajdziesz szczegółowe informacje o polityką prywatności i plików cookies.