Kraków Męskie Granie 2016

MĘSKIE GRANIE W Krakowie

Męskie Granie podbiło Kraków

13 sierpnia w Krakowie odbył się czwarty koncert trasy Męskie Granie 2016, której sponsorem jest marka Żywiec. Na stadionie Korony zagrali: Domowe Melodie, L.U.C Feat. Rebel Babel Ensemble, SBB, BRODKA, ØRGANEK i O.S.T.R. oraz oczywiście supergrupa Męskie Granie Orkiestra.

Koncert, który odbył się w królewskim mieście, przeszedł do historii jako wyjątkowe spotkanie wielu muzycznych osobowości. Męskie Granie udowadnia, że we współczesnej muzyce stylistyczne podziały nie mają racji bytu, a takie odważne eksperymentowanie i połączenia artystów zdarzają się tylko na tej trasie.

Już pierwszy występ zespołu Domowe Melodie był tego doskonałym przykładem. Analogowe brzmienie tria w połączeniu z energicznymi dźwiękami Dick4Dick, którzy wykonali wspólnie utwór „Techno”, wzbudziło żywiołowy entuzjazm fanów.

Następnie scenę wypełnili (dosłownie!) L.U.C i Jan Feat., którzy dali porywający koncert grając z największym w Europie hip-hopowo-brassowym kolektywem REBEL BABEL ENSEMBLE. Hip-hop połączony z żywiołowym brzmieniem instrumentów dętych zrobił na zgromadzonych wielkie wrażenie.

SBB - jedna z najbardziej oryginalnych grup w historii polskiej muzyki – zaprosił na scenę młodych twórców specjalizujących się w elektronice i hip hopie. Rebeka, Włodi, HV/NOON, DJ KRIME i DJ Eprom nadali progresywnemu repertuarowi śląskiej formacji nowoczesne aranżacje.

Malowany sensualnymi dźwiękami koncert BRODKI, potwierdził klasę artystki. Takimi utworami jak „Horses” czy „Santa Muerte” utwierdziła wszystkich w przekonaniu, że już wkrótce może mocno zaistnieć poza Polską.

Kolejny zespół, ØRGANEK dał popis prawdziwego męskiego rockowego grania. Wystarczyło klasyczne rockowe instrumentarium i pasja jaką wokalista – Tomasz Organek, zabiera ze sobą na scenę, by krakowska publiczność oszalała na ich punkcie.

Po nich na scenie mocno swoją obecność zaznaczył O.S.T.R.. Raper zaintrygował, nie tylko swoich fanów, muzyką z nowej refleksyjnej, ale zarazem niezwykle wyrazistej płyty „Życie po śmierci”.

Wszyscy, którzy zostali do końca, by posłuchać występu Męskie Granie Orkiestra nie zawiedli się. Muzycy dali świetny koncert wypełniony nowymi wersjami klasycznych polskich przebojów. Najgłośniej tego wieczoru wybrzmiał przebojowy singiel supergrupy„Wataha”, kiedy wraz z Dawidem Podsiadło, O.S.T.R. i Tomaszem Organkiem cały stadion Korony śpiewał „I mocniej znów chce się żyć!”.

Ciekawe koncerty miały również miejsce na scenie Ż, gdzie wystąpili Miloopa, Iza Lach i Rebeka.


Galeria


Zagrali

Domowe Melodie

Domowe Melodie

Niecodzienna, nowoczesna, z klimatem domowych pieleszy, niszowa. Taka jest muzyka zespołu. Odkąd się pojawili nie ma osoby, która pozostałaby obojętna na ich twórczość. Można ich kochać albo nienawidzić, choć bardzo zróżnicowane wiekowo i muzycznie grono fanów wskazuje, że góruje miłość.

Inicjatorką Domowych Melodii jest Justyna "Jucho" Chowaniak, towarzyszą jej Staszek Czyżewski i Kuba Dykiert. Szerokiej publiczności zaprezentowali swoje utwory w 2012 roku na youtube. Przemienili mieszkanie w studio nagraniowe i bez wsparcia wytwórni oraz jakichkolwiek promotorów w czerwcu 2012 roku wydali swój debiutancki album. Kiedy „Zbyszek” a potem „Grażka” trafiły na antenę radiową popularność zespołu rosła, rosła i rosła. Teksty Domowych Melodii to ironia, dystans, lekkość, ale i niewymuszone prowokowanie do refleksji. Treść utworów podkreśla ascetyczna aranżacja muzyczna. Dominują dźwięki fortepianu, akustycznej gitary, smyczków, choć są utwory, w których zespół pozwolił sobie na szaleństwo i zaskakującą formę np. w „Techno” czy „Ścisz to”.

Ich głos dotarł do samej Kasi Nosowskiej, która zauroczona twórczością zespołu zaprosiła ich do udziału w Męskim Graniu. Trzykrotnie wystąpili na Festiwalu Open’er. Udało im się rozkochać w sobie magiczną Islandię, gdzie w 2013 roku zagrali 5 koncertów. Rok później na specjalne zaproszenie Ambasady Polskiej w Lizbonie zespół zagrał wyjątkowy koncert oraz wziął udział w serii spektakli Instytutu B61. Druga, podwójna płyta Domowych Melodii „3” została wydana pod koniec 2014 roku. Szturmem zdobyła serca fanów i głosami czytelników portalu Uwolnij Muzykę wygrała w plebiscycie na Najlepszą Polską Płytę 2014.

Nie związali się z żadną wytwórnią a ich koncerty to nadal piżamowe poranki z kubkiem leniwie pitej kawy. Unikają sterylności wykonania i zachowują urok nagrywanych w domu piosenek z szczekającym psem w tle.

O.S.T.R.

O.S.T.R.

Muzyk, producent, instrumentalista, raper. Jeden z najbardziej pracowitych i utalentowanych artystów w Polsce.Od przypadkowego koncertu w 2001 roku, nieprzerwanie związany z wytwórnią Asfalt Records. Konsekwentnie podąża obranym przez siebie kierunku artystycznym. Na scenie hiphopowej w kraju osiągnął właściwie wszystko: 19 albumów muzycznych z czego 5 pokryło się złotem, 4 platyną, a jedna podwójną platyną. Współpracował z polskimi muzykami pokroju Michała Urbaniaka, braci Waglewskich czy Kasi Nosowskiej, z którą był dyrektorem artystycznym Męskiego Grania 2013.

Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec, pomysłowo wykorzystuje przyswojoną wiedzę klasyczną w kompozycjach opartych na czarnej muzyce miejskiej. Mimo, że od kilkunastu lat jest w nieprzerwanej trasie koncertowej, jest przykładnym ojcem dwójki synów i wzorowym mężem.

„Życie po śmierci”, ostatni album wydany w lutym 2016 roku, bazuje na prywatnym życiu muzyka. Przeżycia i przemyślenia wynikające z rekonstrukcji płuca stały się treścią płyty, co spotkało się z bezprecedensowym przyjęciem przez krytyków i słuchaczy. Sprzedaż album w kwietniu 2016 r. przyniosła podwójną platynę. "

BRODKA

BRODKA

Po 6 latach od wydania świetnej „Grandy”, nareszcie doczekaliśmy się kolejnej płyty Pani Moniki „Clashes”. Apetyt fanów był ogromny nie tylko z uwagi na czas oczekiwania na kolejny album artystki, ale także dlatego, że tym razem nowa płyta Brodki ukazała się również na całym świecie. To rzadkość wśród polskich artystów. BRODKA, tradycyjnie, nie zawiodła. Spokojnie można napisać, że to album fenomenalny. Krążek promują dwa single: smakowity, cudownie łagodnie ujmujący „Horses”, jednocześnie eteryczny i wyrazisty z orientalną nutą, oraz Santa Muerte – bardzo melodyjny utwór, który mógłby znaleźć się na ścieżce dźwiękowej do filmu Quentina Tarantino, a estetyką pokazaną w teledysku idealnie wpisałby się w scenę z filmu Wong Kar-Waia.

Kolejny raz BRODKA wyszła poza schematy i utarte ścieżki. Skąd tak niepowtarzalna artystka czerpie swoje pomysły? Jak sama mówi pomysł jest zbiorem informacji przetworzonym przez jednostkową wrażliwość. Album „Clashes” jest inspirowany zmysłowością, jaką niesie doświadczanie muzyki sakralnej oraz zapisem wspomnień z dzieciństwa i podróży w rejony japońskiego szintoizmu. Kolejny raz BRODKA zaskakuje. Kolejny raz pozytywnie.

L.U.C Feat. Rebel Babel Ensemble

L.U.C Feat. Rebel Babel Ensemble

Łukasz L.U.C Rostkowski - polski raper, beatbokser i kompozytor, a także reżyser teledysków i koncertów. Autor wielu konceptualnych albumów i projektów. Za nowatorskie łączenie dziedzin i gatunków a także cykl spektakli historycznych "ZROZUMIEĆ POLSKĘ" otrzymał m.in. Paszport „Polityki”, Yacha, Mateusza Trójki i wiele innych nagród. Współpracował ze Zbigniewem Namysłowskim, Michałem Urbaniakiem, Rahimem, Fokusem, Leszkiem Możdżerem, Marią Peszek, Urszulą Dudziak, Andrzejem Smolikiem, Motion Trio, a także w ramach promowanej idei "Podaj Dalej" z wieloma młodymi producentami, którym pomagał zadebiutować – Ńemy, Pmx. W 2015r. współpracując z Europejska Stolicą Kultury Wrocław 2016 - założył z Janem Feat'em największy w Europie hip-hopowo-brassowy kolektyw REBEL BABEL ENSEMBLE.

JAN FEAT. - (właściwie Jan Eleński) - duński kompozytor i performer polskiego pochodzenia. Urodził się w Rønne na Bornholmie, dorastał we Wrocławiu, studiował w konserwatorium w Amsterdamie. Od dzieciństwa fascynują go orkiestry dęte. Teraz powołał do życia nieograniczony międzynarodowy Rebel Babel Ensemble, jednoczący muzyków z całej Europy, amatorów i zawodowców. Wspólnie z nimi koncertuje, przygotowuje muzyczne flashmoby zaskakujące przypadkowych widzów. A wszystko po to, by dzielić się muzyką i przekazywać dalej pozytywną folkową i hip-hopową energię. 
REBEL BABEL ENSEMBLE - to międzynarodowy, nieograniczony big band, do którego dołączyć może każda orkiestra dęta. Na jego czele stoi performer i kompozytor Jan Feat. Rebel Babel Ensemble usłyszeć można podczas mikro koncertów, czyli szalonych muzycznych akcji w przestrzeni miejskiej lub oglądając jedną z RAPocztówek publikowanych w internecie. Rebel Babel to międzynarodowy projekt muzyczny będący serią koncertów, performensów i fleszmobów oraz wideorealacji, które oglądać można w internecie. Premiera płyty Rebel Babel: jesień 2016.

ØRGANEK

ØRGANEK

Muzyczne wydarzenie roku 2014. Kwartet sygnowany nazwiskiem lidera, autora muzyki oraz tekstów, Tomasza Organka, którego debiut płytowy (Głupi, Mystic Production, 2014) osiągnął status platynowej i wyraźnie zdominował rynek wydawniczy w Polsce. Laureat licznych nagród (m.in. Mateusz Trójki 2014, Nagroda im. Grzegorza Ciechowskiego 2014, nominacja do nagrody Fryderyk 2015). Muzyka kwartetu realizowana na żywo wymyka się jednoznacznym rockowym aranżacjom zawartym na płycie Głupi, pchając zespół ØRGANEK bardziej w stronę spektaklu, w którym improwizacja i nieskrępowana ekspresja sceniczna przyciągają coraz większe rzesze słuchaczy poszukujących tego, co unikatowe, wolne i prawdziwe.

Tomasz Organek – gitarzysta, kompozytor, producent, autor tekstów i opowiadań. Ukończył filologię angielską na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Na swoim koncie ma również studia na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Lider i założyciel grupy ØRGANEK, której debiutancki album Głupi (2014) osiągnął status platynowej płyty oraz otrzymał nominację do Fryderyka 2015 za Najlepszy Album Rock. Laureat Fryderyka 2006 w kategorii Nowa Twarz Fonografii wraz z zespołem SOFA. Zdobywca wielu prestiżowych nagród m.in Nagrody Muzycznej Programu 3 Polskiego Radia im. Mateusza Święcickiego, Nagrody Artystycznej Miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego, Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko - Pomorskiego czy Nagrody Offensywy Trójki - Szczoty 2015. Uczestnik cyklu Nowe Męskie Granie 2014 oraz Męskie Granie 2015.

SBB

SBB

45 lat na scenie. Trzech fantastycznych muzyków, którzy dokonali rewolucji w polskim rocku i naznaczyli go raz na zawsze. Pokazali jaki powinien być progresywny rock. Wysoko podnieśli poprzeczkę swoimi koncertami, na których sztukę twórczej i kunsztownej improwizacji wznieśli na wyżyny.

Silesian Blues Band powstał w 1971 r. w Siemianowicach Śląskich. W składzie tria obok Józefa Skrzeka znaleźli się Apostolis Anthimos (gitara), oraz Jerzy Piotrowski (perkusja). Regularne koncerty na Śląsku i pierwsze nagrania radiowe spowodowały, że zespół szybko stał się popularny. Pod koniec 1971 r. Silesian Blues Band rozpoczął współpracę z Czesławem Niemenem (jako grupa Niemen). Latem 1973 r. drogi muzyków rozeszły się, a Silesian Blues Band przekształcił się w SBB. Skrót ten rozwijano, jako „Szukaj, Burz i Buduj”. Pierwszy album SBB został zarejestrowany w 1974 r. Wypełniła go brawurowa, żywiołowa muzyka, odwołująca się do tradycji Jimi’ego Hendrixa i tria Cream, pełna szaleńczych solówek gitary, przesterowanego basu (jeden ze znaków rozpoznawczych SBB tamtego czasu!) okraszona lirycznym brzmieniem fortepianu. Kanwą drugiego albumu zespołu „Nowy horyzont” stały się nagrania radiowe. Później powstają „Pamięć” i „Ze słowem biegnę do ciebie”. Każda kolejna płyta SBB to stopniowe odchodzenie od żywiołowego, szalonego rocka na rzecz przemyślanych i rozbudowanych kompozycji, rejestrowanych z użyciem syntezatorów i bogato stosowanej techniki wielośladowej. Rok 1977 to koncerty SBB poza Polską i nagranie dwóch albumów: „Follow My Dream” i „Welcome”, przeznaczonych na rynek zachodni. Kolejna płyta „Memento z banalnym tryptykiem” (1980), okazuje się być ostatnią „tamtego” SBB – jednocześnie to album najlepszy, najdojrzalszy, obrazujący drogę, jaką przebyła grupa od swojego debiutu.

Na nowy materiał studyjny przyszło czekać do 2007 r., wtedy ukazał się świetny, przypominający początkową stylistykę zespołu album „The Rock”. Jesienią 2011 r. duet Skrzek/Anthimos – przygotował nowy album studyjny - „SBB”, a 13 kwietnia 2014 roku SBB zagrało po raz pierwszy od 1994 roku w swoim żelaznym składzie - za perkusją znowu usiadł Jerzy Piotrowski! Rok 2015 to współpraca z Michałem Urbaniakiem udokumentowana na płycie pt.: „SBB & Michał Urbaniak w Trójce”. W maju tego roku ukazał się zapis fenomenalnego koncertu SBB z 1975 - „SBB Hofors 1975”.

Zespół nagrał mnóstwo płyt. Współpracował Z Paulem Wertico, który wcześniej był perkusistą Pat Metheny Group oraz Gaborem Nemethem znanym z Locomotiv GT. Muzycy dwukrotnie wystąpili jako gość specjalny Deep Purple. Ciekawych dokładnej dyskografii odsyłamy na oficjalną stronę zespołu.

Rebeka

Rebeka

Zespół założyła Iwona Skwarek w 2008 r., dwa lata później dołączył do niej Bartosz Szczęsny. Duet łączy elektro-pop i kombinację słowiańskiej melancholii z taneczną energią. Minimalistyczne kompozycje połączone z tekstami w języku angielskim sprawiają, że słuchając utworów Rebeki płyniemy razem z dźwiękami. Niesamowity głos Iwony - jednocześnie delikatny i zdecydowany - potrafi niebezpiecznie zauroczyć. Artyści lubią analogowe instrumenty z lat 70. i 80, dzięki czemu uzyskują brzmienie, które nie jest krystalicznie czyste, lecz ma w sobie pewien zakres niedoskonałości i „brudu”. Ten klimat plus charakterystyczne aranżacje i styl sprawiają, że Rebeka jest rozpoznawalna od pierwszych nut.

Zespół ma na koncie wiele koncertów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ich debiutancka płyta „Hellada” (2013) jest precyzyjnie i perfekcyjnie dopracowana. Powstawała z przerwami niemal trzy lata, jednak warto było czekać na tak wysublimowany debiut. Album został uznany przez Gazetę Wyborczą Polską Płytą Roku 2013. W listopadzie 2014 grupa wydała minialbum „Breath”, na którym znajdziemy bardziej surowe brzmienia niż na debiutanckim krążku. Ta drapieżność oddaje ducha koncertów Rebeki. Duet dużą wagę przywiązuje do pracy nie tylko nad wydawnictwami studyjnymi, ale i brzmieniem koncertowym. Wymyślają nowe warianty poszczególnych utworów, skrupulatnie planują cały występ dbając by nie był tylko odtworzeniem tego, co zostało nagrane w studio.

W marcu ukazała się druga płyta Rebeki „Davos”. Singlem promującym krążek jest „Perfect Men”. Tytuł albumu nawiązuje do książki „Czarodziejska góra” Tomasza Manna. „Davos” to podróż przez 10 utworów. Płyta, jak mówi Iwona, opowiada o tym, że wiele rzeczy się kończy, ale można się z tym pogodzić i o tym, że można być blisko nawet, gdy jest się daleko.

Włodi

Włodi

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i uznanych raperów na polskiej scenie. Współzałożyciel legendarnej już grupy Molesta Evenement oraz projektu Parias.

Na swoim koncie ma 9 legalnie wydanych albumów, w tym 3 solowe wydawnictwa. Ostatni wydany w 2014r. longplay "Wszystko z dymem" uznany został przez słuchaczy i media, za jeden z najlepszych albumów ubiegłego roku. Warto wspomnień że na albumie zagościli tacy artyści jak: Evidence (Dilated Peoples), W.E.N.A, Małpa, Mielzky i Danny. Na scenie Artyście towarzyszy odpowiedzialny w 80% za produkcję myzyczną albumu - Dj B., co owocuje jednym z ciekawszych kooperacji mc-producent i niezwykle spójnym występem scenicznym. Obecnie duet pracuje nad planowym jesienią 2016 albumem „Wszystkie drogi prowadzą do dymu”.

HV/NOON

HV/NOON

NOON, od początku kariery producenckiej słynie z nieszablonowego podejścia do muzyki i ma za sobą płyty, które są określane mianem „klasycznych”. Jako producent muzyczny przyczynił się do sukcesu takich artystów jak Grammatik („Światła Miasta”, 2000) oraz Pezet („Muzyka klasyczna”, 2002 i „Muzyka poważna”, 2004). NOON to również albumy instrumentalne - kultowe „Gry Studyjne” (2003) czy debiutanckie „Bleak Output” (2000). HV (Hatti Vatti), to wszechstronny producent ceniony nie tylko za wydany w 2014 roku album „Worship Nothing”, który przez krytyków uznawany jest za najlepszą polska płytę elektroniczną roku, ale również za wysoko notowany mini-album “Algebra” (2013). Jego przeszłość muzyczna to bogata dyskografia winylowa z powodzeniem funkcjonująca na rynku europejskim. „HV/NOON” (2014) to album, będący efektem wspólnej - rocznej pracy obu producentów. HV/NOON to projekt, który naturalnie łączy muzykę miejską z elektroniką. Płyta, choć krótka, tworzy spójną klimatyczna opowieść. Osią albumu są wyjątkowi i starannie dobrani goście, którzy znajdują się w czołówce nurtów muzycznych, które reprezentują: Eldo, Hades, Jotuze, Małpa, O.S.T.R. a także Misia Furtak i DJ Twister. Album znalazł się na 12. miejscu w rankingu „Gazety” (Płyta Roku), a utwór „Wilk” na trzecim miejscu wśród 10 najlepszych polskich utworów hip-hopowych. Pod koniec 2015 r. na rynek trafiła instrumentalna edycja HV/NOON „Versions”. Intensywnie domagali się jej słuchacze, recenzenci, ale przede wszystkim fani na licznych koncertach. HV/NOON na żywo gościł na wszystkich największych festiwalach muzyki elektronicznej, zagrał również koncerty klubowe w całej Polsce.

DJ Eprom

DJ Eprom

DJ Eprom (właściwie Michał Baj) to artysta stanowiący dowód na to, że pasja tworzenia, oryginalność i wytrwałość w dążeniu do celu pozwalają osiągnąć prawdziwy sukces. Mając niespełna 30 lat może poszczycić się podwójnym tytułem Mistrza Świata IDA oraz dwunastoma tytułami Mistrza Polski. Oryginalność oraz różnorodną stylistykę Eproma udowadniają takie wydawnictwa jak „Commodore the Data Wars” (2005), „8 bit Miner Breaks” (2008, winyl), dubstepowy „Machinerio EP” (2010), turntablistyczny projekt Modulators z DJ Benem i Krótkim “Insert coin” (2012), oraz chyba najbardziej znany retro-hiphopowo-satyryczny Sztigar Bonko “Jo Sznupia” (2013). W swoich produkcjach Eprom bardzo często sięga po oldschoolowe komputery rodem z lat 80’ych, analogowe mit maszyny, samplery oraz syntezatory wykorzystując ich potencjał i brzmienie w produkcji zarówno klasycznych hip hopowych brzmień jak i nowoczesnej muzyki elektronicznej. Eprom współpracuje z bardzo wieloma artystami z kraju zarówno jako Dj, producent czy inżynier dźwięku. Efektem tych kolaboracji jest cała masa płyt, nagroda Fryderyka za współprodukcję płyty „Zwierzę bez nogi” oraz Złota Płyta za album Fisz Emade Tworzywo „Mamut”. Sety Eproma to pełne energii przemyślane kompozycje powstające przy użyciu gramofonów i całej gamy instrumentów elektronicznych. Kiedy stoi za konsolą kreując klimat kawałka, panuje nad każdym dźwiękiem, a osiągany efekt za każdym razem zapiera dech w piersiach publiczności. Eprom-Sety to REAL hiphop, dubstep, bassline, funk, rock, metal… czyli muzyka dla ludzi o otwartych głowach.

Dawid Podsiadło

Dawid Podsiadło

Debiutancki album „Comfort and Happiness” (2013) sprawił, że Dawid Podsiadło dołączył do niewielkiego grona wybitnych artystów odkrytych w historii polskich talent show. Płyta przerosła oczekiwania zarówno fanów, których zyskał po wygranej X-Factora, jak i krytyków. Spójny muzycznie, efektowny wokalnie, pełny świetnych tekstów i ciekawy pod względem aranżacji krążek sprawił, że Dawid zawojował słuchaczy i rynek.

W 2014 roku artysta został laureatem czterech Fryderyków, a płyta uzyskała status diamentowy sprzedając się w nakładzie ponad 150 tys egzemplarzy. W tym samym roku Podsiadło nagrał album z macierzystą formacją Curly Heads. Płyta „Ruby Dress Skinny Dog”, nagrana w całości w języku angielskim, pełna ostrego gitarowego grania zebrała doskonałe recenzje i sprawiła, że wokal Dawida usłyszeli zupełnie nowi słuchacze. Wszyscy czekali jednak na kolejny solowy album i nie zawiedli się. Wydany pod koniec ubiegłego roku krążek „Annoyance and Disappointment” potwierdził umiejętności Dawida i przypieczętował jego wysoka pozycję wśród młodych polskich artystów. Dużą rolę na płycie odgrywają teksty. Pełne niedopowiedzeń i unikające oczywistości, dają ogromne pole do interpretacji dla słuchacza. Płyta szybko zyskała status podwójnie platynowej i ciągle utrzymuje się w czołówce najlepiej sprzedających się albumów w Polsce.

W tym samym czasie Dawid ruszył w trasę koncertową odsłaniając kolejną nową kartę – bardzo efektowne i drobiazgowo wyprodukowane koncerty stają się znakiem firmowym młodego wokalisty. Nie było więc zaskoczeniem że ponad dwadzieścia tysięcy biletów na klubową trasę rozeszło się momentalnie jeszcze przed pierwszym występem. Talent Dawida Podsiadło trudno kwestionować, publiczność uwielbia go jednak także za wspaniały kontakt, jaki ma ze swoimi fanami i brak gwiazdorskiego zadęcia.

Scena Ż

MILOOPA

MILOOPA

Miloopa przełamuje klasyczne bariery gatunków takie jak elektronika, drum’n’bass, pop, rock, soul, dubstep czy nu-jazz, tworząc wielowymiarową przestrzeń, której klimat zmienia się bardzo dynamicznie.

15 kwietnia 2016 z okazji 15-lecia zespołu ukazał się jubileuszowy album Miloopy VERKE. Materiał wyprodukował Radek Bond Bednarz przy współpracy z Rolim Mosimannem (Faith No More, Björk, The Young Gods). Verke to po Nutrition Facts, Unicode i Optice, czwarte wydawnictwo Miloopy, ukazało się na płytach CD, LP oraz kolekcjonerskiej płycie winylowej w miedzianym opakowaniu. Zapowiadający album VERKE teledysk "Get Ready" powstał na terenach Wrocławskiego Parku Przemysłowego, a w obsadzie aktorskiej gościnnie wystąpił Lech Janerka.

Miloopa ma na koncie współpracę z wybitnymi artystami z całego świata (Eivind Aarset, Anti Pop Consortium, JoJo Mayer, Ganesh Anandan) a także występy na największych europejskich festiwalach (m.in Sziget, United Islands, Be2gether, Fete De La Musique, Creamfileds) oraz trasy koncertowe we Francji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii, Holandii, Szwecji, Czechach, Słowacji, Litwie oraz na Węgrzech.

Iza Lach

Iza Lach

Stojąca na rozdrożu, poszukująca tożsamości artystka...zaprasza na spotkanie ze swoim najnowszym alterego - don giovanim. Przybiera męską postać, upadłego, targanego grzechami przeszłości kochanka, nie tracąc wdzięku i charakterystycznej dla siebie emocjonalności.

Rebeka

Rebeka

Zespół założyła Iwona Skwarek w 2008 r., dwa lata później dołączył do niej Bartosz Szczęsny. Duet łączy elektro-pop i kombinację słowiańskiej melancholii z taneczną energią. Minimalistyczne kompozycje połączone z tekstami w języku angielskim sprawiają, że słuchając utworów Rebeki płyniemy razem z dźwiękami. Niesamowity głos Iwony - jednocześnie delikatny i zdecydowany - potrafi niebezpiecznie zauroczyć. Artyści lubią analogowe instrumenty z lat 70. i 80, dzięki czemu uzyskują brzmienie, które nie jest krystalicznie czyste, lecz ma w sobie pewien zakres niedoskonałości i „brudu”. Ten klimat plus charakterystyczne aranżacje i styl sprawiają, że Rebeka jest rozpoznawalna od pierwszych nut.

Zespół ma na koncie wiele koncertów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ich debiutancka płyta „Hellada” (2013) jest precyzyjnie i perfekcyjnie dopracowana. Powstawała z przerwami niemal trzy lata, jednak warto było czekać na tak wysublimowany debiut. Album został uznany przez Gazetę Wyborczą Polską Płytą Roku 2013. W listopadzie 2014 grupa wydała minialbum „Breath”, na którym znajdziemy bardziej surowe brzmienia niż na debiutanckim krążku. Ta drapieżność oddaje ducha koncertów Rebeki. Duet dużą wagę przywiązuje do pracy nie tylko nad wydawnictwami studyjnymi, ale i brzmieniem koncertowym. Wymyślają nowe warianty poszczególnych utworów, skrupulatnie planują cały występ dbając by nie był tylko odtworzeniem tego, co zostało nagrane w studio.

W marcu ukazała się druga płyta Rebeki „Davos”. Singlem promującym krążek jest „Perfect Men”. Tytuł albumu nawiązuje do książki „Czarodziejska góra” Tomasza Manna. „Davos” to podróż przez 10 utworów. Płyta, jak mówi Iwona, opowiada o tym, że wiele rzeczy się kończy, ale można się z tym pogodzić i o tym, że można być blisko nawet, gdy jest się daleko.


Ważna informacja

Na koncerty nie można wnosić aparatów fotograficznych, kamer oraz innych sprzętów nagrywających audio video. Zabronione jest również wnoszenie alkoholu, napojów w opakowaniach szklanych, plastikowych, kartonowych i metalowych oraz wskaźników laserowych.

Regulamin


Zobacz również